יחידת פורשים כנף - לקידום מתמחים ומורים מתחילים
יחידת "פורשים כנף להוראה" הינה יחידה כלל מכללתית חלוצית הפועלת בשותפות עם הפקולטה לחינוך, המכון האקדמי הערבי והמדרשה לאמנות, במטרה להבטיח את קליטתם המיטבית וצמיחתם המקצועית של גננות, מורים, עובדי חינוך וקהילה, מתמחים וחדשים במערכת החינוך בארץ.
היחידה כוללת סגל מנחים רב מקצועי המתמחה בקידום הרצף מן ההכשרה אל ההתמחות והפיתוח המקצועי באמצעות סדנאות, חממות תמיכה בקמפוס, מוסדות החינוך והרשויות המקומיות ברחבי הארץ. היחידה מתמחה בהכשרת מנחים, חונכים ומלווים המסייעים במענה לצרכים פרטניים וקבוצתיים של כלל המשתלבים במערכת החינוך הישראלית.
לחצו כאן למידע נוסף על תהליך ההתמחות (סטאז') וההשתלבות בהוראה, בפורטל עובדי הוראה של משרד החינוך.
פעילות יחידת פורשים כנף
סיימתם לימודים ואתם לקראת ביצוע שנת הסטאז' בבית הספר/בגן או במסגרת בקהילה (לבוגרי חינוך בלתי פורמלי/קידום נוער)? עליכם להשתתף בסדנת התמחות (סטאז') בקמפוס או בחממה (באזור בו אתם עובדים).
מה יחידת פורשים כנף מציעה לכם?
- סדנאות סטאז' במכללה – מגוון סדנאות להתמחות (סטאז') המעניקות לגננות למורים ולעובדי חינוך וקהילה תמיכה מקצועית, רגשית וחברתית, במטרה להתמודד בהצלחה עם אתגרי ההוראה וההדרכה.
היקף הסדנה 60 שעות (2 ש"ש) המתקיימות עם מנחה מנוסה, במתכונת של סדנה פעילה.
הסדנאות מהוות מרחב לשיתוף רעיונות, התמודדות עם אתגרים ופיתוח פתרונות, המעשירים את הידע המקצועי ומספקים טיפים מעשיים להוראה. בנוסף, הן מעודדות פיתוח גישות פדגוגיות חדשניות ליישום בכיתה. הסדנאות גם תורמות להתמודדות מוצלחת עם אתגרי הערכה מעצבת ומסכמת, המהווים חלק בלתי נפרד מתהליך ההוראה ומסייעות בהשלמת הליך הרישוי. - סדנאות סטאז' בחממה אזורית/יישובית – מגוון קהילות למידה, הפועלות כחממות מוסדיות ויישוביות (רשותיות), סמוך למקומות העבודה. החממות מלוות על-ידי מנחה מנוסה ומעניקות תמיכה מקצועית, רגשית וחברתית, לגננות, מורים, לעובדי חינוך וקהילה.
החממות משלבות מורים מתמחים וחדשים (שנה א') ומתקיימות בהיקף של 60 שעות (2 ש"ש) למתמחים ו-30 שעות לגננות/מורים חדשים (במשולב).
היחידה מסייעת בהתבססות בעולם העבודה גם לאחר שנת ההתמחות וזאת באמצעות השתתפות הגננות והמורים המתחילים בהשתלמות ייחודית בת 30 שעות; בליווי והכשרה של המלווים התומכים בגננות ובמורים החדשים במסגרות החינוכיות; בסיוע פרטני על פי הצורך. היחידה מסייעת למועמדים לקביעות בתהליך.
הכשרת מורים וגננות לתפקידי חונכות וליווי באמצעות קורסי הכשרה בהתאם למתווה של אופק חדש ועוז לתמורה.
סגל היחידה
מנהלת היחידה: ד"ר דליה עמנואל-נוי daliaim@beitberl.ac.il
מזכירות:
- התמחות – עדי היימן שדה 09-7473175 | adihs@beitberl.ac.il
- חממות חדשים חונכים ומלווים – סוזן נותן 09-7473124 | suzanne@beitberl.ac.il
רכזי היחידה
התמחות:
- הפקולטה לחינוך: מיכל ג'ראד michal.gerad@beitberl.ac.il
- המכון האקדמי הערבי לחינוך: אתאר חאג' יחיא athar.haj_ihia@beitberl.ac.il
- המדרשה לאמנות: אסנת אגם osnat.agam@beitberl.ac.il
גננות ומורים חדשים וחממות:
- הפקולטה לחינוך: מרכזת מורים/גננות חדשים וחממות: אסנת בן פורת osnat.benporat@beitberl.ac.il
- הפקולטה לחינוך: רכזת חממות בקדם יסודי – מיכל ג'ראד michal.gerad@beitberl.ac.il
- המכון האקדמי הערבי לחינוך: ד"ר ויסאם בשארה wisam.bishara@beitberl.ac.il
- המדרשה לאמנות: אסנת אגם osnat.agam@beitberl.ac.il
חממות קרן ליאון למחנכים ומחנכות – 'אתחלתא' וחיים משותפים:
ד"ר בלי לודמיר-מרם belrose.maram@beitberl.ac.il
רכז מודולות להעשרה, לפיתוח מקצועי וניהול ידע:
ד"ר יניב גת yaniv.gat@beitberl.ac.il
הכשרת חונכים ומלווים:
- הפקולטה לחינוך והמדרשה לאמנות: ד"ר אורלי אוריון ליור orly.orion@beitberl.ac.il
- המכון האקדמי הערבי לחינוך: ד"ר ויסאם בשארה wisam.bishara@beitberl.ac.il
ייעץ וליווי פרטני למתמחים ולמורים חדשים:
ד"ר לורי גרינברגר lori.greenberger@beitberl.ac.il
יעץ למיצוי זכויות פרופסיונאליות:
ד"ר ויסאם בשארה wisam.bishara@beitberl.ac.il
הערה: המכללה האקדמית בית ברל ויחידת 'פורשים כנף' שומרות את זכות ההחלטה הסופית באשר לפתיחת סדנאות וקורסים בשנה"ל תשפ"ה, וזאת ביחס להתמחות, חממות, גננות/מורים חדשים וקורסי חונכים ומלווים. סדנאות וקורסים שלא יעמדו במספר הלומדים המינימלי המתוכנן והנדרש, על-פי דרישות הלמידה של המכללה ושל משרד החינוך, ייתכן ויאוחדו ויותאמו להם מועדי לימוד חדשים (ביידוע מראש של הנרשמים לגבי השינוי). כמו כן, קורסים וסדנאות שלא הוקצה להם מימון מטעם משרד החינוך, עלולים שלא להיפתח/להיסגר. אנו נעשה כל שניתן כדי להבטיח את סדירות הלמידה על-פי העדפות שלכם. יש לעקוב אחר אישור פתיחה של הסדנאות והקורסים עם מזכירות היחידה, במהלך החודשים אוגוסט-אוקטובר, 2024.