תקצירי קורסים – המסלול לבית הספר העל-יסודי
הקורס מוקדש לבחינת החברה הישראלית כחברה מרובת תרבויות וזהויות לאומיות, דתיות, אתניות, מעמדיות, ופוליטיות. הוא מציע דרכים להבנה של תהליכים חברתיים המתקיימים בישראל, תוך בחינת השלכותיהם.
נדון בגישות של רב תרבותיות: כתופעה וכמדיניות ונבחן את השלכותיה על תהליכי דמוקרטיזציה ופלורליזציה, ותהליכי דה-דמוקרטיזציה ופופוליזם.
שונות בין לומדים היא מצב טבעי ונורמטיבי. מסגרות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות הטרוגניות ומאופיינת ברב גוניות ורב תרבותיות. מציאות זו עשויה להוות מקור לצמיחה ולקידום של למידה ועשייה חינוכית או מקור לקשיים ולבעיות. אחד הגורמים המשפיעים על מציאות זו הוא הידע, הגישה והכילים של אנשי החינוך. הקורס יעסוק בממדים של שונות בין לומדים ומלמדים בזיקה לתהליכי חינוך ולמידה במסגרות שונות. הנחות יסוד, ערכים, מושגים ותהליכים חברתיים וחינוכיים ייבחנו תוך פיתוח חשיבה ביקורתית. נעסוק במושגים ובנושאים שמתייחסים להבדלים בין-אישיים כמו שונות ביכולות קוגניטיביות, בסגנונות למידה וחשיבה, באינטליגנציה, בשונות מגדרית בהקשר לתהליכים חברתיים ולימודיים.
קורס אינטרדיסציפלינרי זה מציג תיאוריות ומחקרים עדכניים במדעי הלמידה.
נעסוק בהתפתחותו של הילד מתקופת הינקות ועד סיום פרק הלימודים בבית הספר.
נדון בתיאוריות הלמידה הקלאסיות – התיאוריה הביהביוריסטית, הקוגניטיבית, והחברתית – כמו גם גישות מאוחרות יותר הנוגעות למדעי המוח ולעיבוד מידע. נתוודע לתיאוריות אלו מתוך תצפיות (וידיאו) על ילדים במהלך פעילות ומשחק, וכן יושם דגש על הקשר שבין תיאוריות אלו לעשייה החינוכית בגן ובבית הספר.
הקורס מיועד לסטודנטים אשר צברו ידע רלוונטי ומעוניינים לבחון את הסוגיות הערכיות והפדגוגיות הקשורות לאתגרים והפרקטיקות של יצירת חיים משותפים בין אנשים בעלי זיכה לקבוצות זהות שונות בחברה. הקורס עוסק במושגים, מיומנויות וכלים פדגוגיים שנועדו להעמיק את הידע, תפיסת העולם והמיומנויות הכרוכות במסוגלות תרבותית ובין תרבותית הנדרשת לשיח ולבניית יחסים כנים והדדיים בין אנשים מגוונים, ובמיוחד עבור אנשי חינוך אשר מעוניינים להפוך את השונות בכיתה ובחברה למשאב.
הקורס משלב ידע תיאורטי עם התנסויות סדנאיות על מנת להעמיק את הידע תוך העלאת מודעות אישית ותודעה חברתית של הסטודנט.ית והמורה לעתיד, תוך חקירת משמעויות אידיאולוגיות, ערכיות ורגשיות של הזהויות החברתיות, מגדריות, דתיות, מעמדיות ולאומיות של הסטודנטיות.ים. חקירה משותפת זו מתנהלת באווירה פתוחה מאפשרת להעמיק בשיח הרב תרבותי וללמוד הלכה למעשה על החוויות של קבוצות שונות בחברה דרך הפרט, ולתהות על הנדרש על מנת לבנות יחסים שוויוניים, למרות מתח וקונפליקטים קיימים, תוך יצירת סולידיות והדדיות הלוקחת בחשבון ניגודים בין הקהילות.
סדנה זו מהווה פלטפורמה להתמודדות ראשונית עם אחד מהאתגרים הגדולים של כל מורה במערכת החינוך. הסדנה תעסוק בהיבטים שונים עימם מתמודד המורה באינטראקציה עם תלמידים כגון: בעיות משמעת, קשיי תפקוד של התלמידים, מוטיבציית התלמידים ללמידה ולהוראה. הנושאים יזמנו התמודדות עם פעילויות מקדמות שיח חיובי במסגרת ניהול כיתה, ניתוח יחסי הגומלין בין המורה לתלמידיו והבניית הדרכים להתמודדות עם אלימות, קונפליקטים ודילמות חברתיות במסגרת חברת התלמידים.
מערכת החינוך בארץ שמה לה למטרה לקדם הישגים לימודיים ומיומנויות על ידי ראיית התלמיד כשלם ומתן מענה לצרכי הפרט. אתגר זה מחייב שינוי בתפיסת המורה את תפקידו ופיתוח מסוגלות מורית לשנות את דרכי ההוראה כדי להתאימה לצרכי הפרט ולניצול מיטבי של "השעות הפרטניות". הקורס הוראה מכוונת לפרט מהווה כר לדיון וללמידה כיצד ליצור הוראה שמאפשרת חוויה חיובית ומצמיחה עבור כל הלומדים/ות והמלמדים/ות. בקורס תערך הכרות עם גישות ופרדיגמות בהוראה מכוונת לפרט והבנת המשמעויות של יישומן בבית הספר. דוגמה לנושאים הנידונים בקורס: רגשות ואמפטיה בשדה החינוכי, עיקרון הפרסונליות, סגנונות שונים של למידה והוראה ועוד.
עוגיות
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.