"המשחק הוא פעילות תוך חירות" (י. הויזינגה)
השאלה, מדוע סדנה לעיצוב סביבות למידה היא המקום ללמוד וללמד בו אודות משחק לימודי, אינה שאלה טריוויאלית. ננסה להשיב עליה באמצעות התרגיל הבא, שאנחנו נוהגות להשתמש בו בשיעורים.
להמשך המאמר
מולטי פאוורפוינט
מאמר זה יעסוק בשימושים הרבים והמגוונים בתוכנת ה- PowerPoint, המוכרים והפחות מוכרים. שימושו העיקרי של הפאוורפוינט, לפי מפתחי התוכנה, היה לשמש ככלי להכנת מצגות גרפיות והצגתן באופן אלקטרוני על מסך המחשב או על מסך הקרנה רגיל. היסטורית, התוכנה החליפה את מטול השקפים – קופסה שהיו מניחים עליה שקף ובאמצעות אלומת אור שהוקרנה מתחת לשקף, השקף היה מוקרן על הקיר. המכשיר הזה עדין קיים אך השימוש בו הולך ופוחת עם השנים.
להמשך המאמר
עיצוב מרכז למידה
מהו מרכז למידה?
מרכז למידה הוא סוג של סביבת למידה המסייעת לטיפוח לומד עצמאי, ומתוכננת כך שתהווה את זירת ההתרחשות הלימודית של התלמידים, במובן הרחב. סביבה זו תחומה בדרך כלל באיזור מסוים, שם מרוכזים חומרי ההוראה-למידה והמשימות לצורך הפעלת הלומד.