דליה יפה מרקבויץ', ד"ר
אתניות, לאומיות ומעמד והשפעתם על התלמיד "האחר" - "האחר" בקבוצה/בכיתה
- חינוך לאמנות בגישה ביקורתית רב תרבותית
- אחרים ואחרוּת במערכת החינוך בישראל
- החברה הישראלית כחברה מרובת תרבויות
- התלמיד ה'אחר' בקבוצה
- פדגוגיות רדיקאליות
- רב תרבותיות וחינוך לאמנות
- תיבת תצוגה: על חללים, אובייקטים ופדגוגיה
- Markovich, Y.D. (2019). Nationality and Ethnicity in an Israeli School: A Case of Jewish-Arab Students. Routledge: London and New York. P. 1–102.
- Markovich, Y. D., (PI) Golan, D., & Shalhoub-Kevorkian, N. (Eds.). (in print). Engaged Students in Conflict Zones, Community-Engaged Courses in Israel as a Vehicle for Change, Palgrave Macmillan Press: U.K.
- Markovich, Y. D. (2018). Culture instead of politics: Negotiating 'Otherness' in intercultural educational activity. Intercultural Education, 29(2) 281-300.
- Markovich, Y. D. (2016). Ethnicity vs. nationality in one nationalized educational site. Critical Studies in Education, 57(2), 238-253.
- Markovich, Y. D. (2015). The personal as political: The function of the private space in contextualizing the "Other" in Jewish-Palestinian encounters. Journal of Peace Education, 12(2), 167-181.
- Markovich, Y. D. (PI) and Rapoport, T. (C) (2013). Creating art, creating identity: Under-privileged pupils in art education challenge critical pedagogy practices. International Journal of Education through Art, 9(1), 7-22.
עורכת כתב העת "בצלאל כתב עת לתרבות חזותית וחומרית" גיליונות (1-3)