שי מנשה, ד"ר
ד"ר שי מנשה הוא חוקר ומרצה בתחום הנוירופסיכולוגיה הקוגניטיבית, עם דגש על לקויות למידה והפרעת קשב. עבודתו מתמקדת בחקר תהליכים קוגניטיביים ונוירופסיכולוגיים באמצעות שיטות התנהגותיות (מטלות ממוחשבות) ושיטות אלקטרופיזיולוגיות (Event-Related Potentials – ERPs).
מנשה מלמד קורסים בסיסיים, מתקדמים ומחקריים בתחומי הנוירופסיכולוגיה הקוגניטיבית, הפרעות למידה, והלמידה באופן כללי.
Menashe, S., Mashal, N., & Anaki, D. (2024). N400 modulations in metaphor processing and its associations with attentional systems: A behavioral and ERP study. Journal of Neurolinguistics, 72, DOI: 10.1016/j.jneuroling.2024.101203
Menashe, S. (2021). Audiovisual processing and selective attention in adult dyslexic readers: An event-related potential study. Dyslexia, 27, 245–264.
Menashe, S., Leshem, R., Heruti, V., Kasirer, A., Yair, T., Mashal, N. (2020). Elucidating the role of selective attention, divergent thinking, language abilities, and executive functions in metaphor generation. Neuropsychologia, 142, DOI: 10.1016/j.neuropsychologia.2020.107458.
Menashe, S. (2019). Altered hemispheric specialization for speech in adult dyslexic readers: An ERPs and dichotic listening study. Journal of Neurolinguistics, 51, 121–134.
Menashe, S. (2018). Spatial selective attention and asynchrony of cognitive systems in adult dyslexic readers: An ERPs and behavioral study. Annals of Dyslexia, 68(2), 145–164.
Menashe, S. (2017). Selective attention and the "Asynchrony Theory" in native Hebrew-speaking adult dyslexics: Behavioral and ERPs measures. Journal of Integrative Neuroscience, 16(3), 347–363.