הכשרת חונכים ומלווים - פיתוח מקצועי

רישום עובדי הוראה לקורסי חונכים ומלווים

תיאור התפקידים

מטרות החונכות והליווי הן לתמוך בעובד הוראה מתחיל, לבסס ולטפח את זהותו המקצועית בשלב הכניסה להוראה. החונך והמלווה הינם שותפים מרכזיים ומשמעותיים לתרבות קליטה ראויה במוסדות החינוכיים.

הכשרה לתפקיד – פיתוח מקצועי

המכללה האקדמית בית ברל, באמצעות יחידת "פורשים כנף", מציעה בשנת הלימודים תשפ"ו הכשרת מורים וגננות לתפקידי חונכות וליווי בהתאם למתווה התפתחות מקצועי באופק חדש ועוז לתמורה במסגרות מגוונות.

  • קורס הכשרה שלב א' :  30 שעות שנתיות – למורים, גננות חונכים ומלווים בפועל בשנת הלימודים תשפ"ו:  8 מפגשים היברידיים בזום. הקורס מזכה באישור חניכה וליווי, מוכר לפיתוח מקצועי, גמול השתלמות וקידום דרגה.
  • קורס הכשרה שלב ב':  30 שעות שנתיות – למורים וגננות בוגרי שלב א' 8 מפגשים היברידיים בזום. הקורס מזכה בתעודת חונכות וליווי, מוכר לפיתוח מקצועי, גמול השתלמות וקידום דרגה (אין חובה לחנוך או ללוות בפועל).

פרטים כלליים:

  • ההכשרה לתפקיד הכרחית לעיסוק בפועל בחונכות ובליווי, ומקנה גמול השתלמות עם ציון.
  • גמול תפקיד – ניתן לחונכים באופק חדש ובעוז לתמורה – חונכות של מתמחה אחד – 2.4% מהשכר המשולב, שני מתמחים – 4.8%, שלושה מתמחים (בשעות חונכות נפרדות) 7.2%. שעה משעות השהיה של החונך ושל המתמחה תוגדר כשעת "חונכות למתמחה".
  • מלווים מנחים את עובדי ההוראה המתחילים 20 שעות בשנה – ומקבלים שכר באמצעות המכללה כ-1000 ש"ח.
  • ההכשרה ממומנת על ידי משרד החינוך למעט דמי רישום 65 ש"ח, ומינימום הכרחי של משתלמים.
  • מזכירת היחידה לענייני רישום – הדר צרפתי ליוביץ' 09-7473124 | hadarsl@beitberl.ac.il
  • רכזת ההכשרה חונכים ומלווים פורשים כנף – ד"ר אורלי אוריון ליור orly.orion@beitberl.ac.il
  • רכזת קורסים חונכים ומלווים במכון האקדמי הערבי – אמנה מנצור סמארה Amana.Samara@beitberl.ac.il

*המכללה האקדמית בית ברל ויחידת 'פורשים כנף' שומרות את זכות ההחלטה הסופית באשר לפתיחת קורסים בשנה"ל תשפ"ו, וזאת ביחס לקורסים שלא יעמדו במספר הלומדים המינימלי. כמו כן, קורסים שלא יוקצה להם מימון מטעם משרד החינוך, עלולים שלא להיפתח/להיסגר.

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.