פרויקט פרוטיץ (PROTEACH) מתמקד במהותו במורים חדשים, קרי: מורים הנמצאים בתקופת ההתמחות או בשנה הראשונה לעבודתם.
לפרויקט מספר מטרות עיקריות:

(1) שיפור איכות המורים והגננות החדשים;
(2) שיפור תהליכי הקליטה שלהם במוסדות החינוך;
(3) העלאת שיעורי ההתמדה של המורים והגננות בהוראה ובחינוך;
(4) עידוד היוזמות של מורים חדשים במטרה להרחיב את השפעתם בכיתה ובארגון החינוכי;
(5) למסד את שיתופי הפעולה בין המוסדות האקדמיים לבין מוסדות החינוך וגורמי הרשות והמחוז במטרה לקדם את השתלבותם של מורים וגננות, בראשית דרכם, במערכת החינוכית בארץ.

בפרויקט שותפים סגלים משש מכללות אקדמיות להוראה ומכון מופ"ת, משרד החינוך ורשויות מקומיות לצד מעורבות של הנהלות מבתי הספר ודרגי פיקוח מן המחוזות המעורבים בבתי הספר ובגנים.

על מנת להשיג את היעדים שהוגדרו הוקמו מסגרות תמיכה המכונות חממות (MIT’s-Multiplayer Induction Teams) הנמצאות בתוך בתי הספר או ברשויות ובמרכזים לפיתוח סגלי הוראה (פסג"ה). מטרתן הממוקדת לספק מענה לצרכים ולקשיים של מורים חדשים, לעודד התערות והשתלבות בתרבות הארגונים, לקדם שינויים ויוזמות פדגוגיות של מורים חדשים ולהגביר את מעורבותם והשפעתם בבתי הספר ובגנים. הפרויקט מלווה בסיוע אקדמי של האיחוד האירופי, באמצעות סגלים אקדמיים מארבע ארצות: אוסטריה, אנגליה, אסטוניה ורומניה. הסגלים המגיעים מאוניברסיטאות הפועלות באיחוד חולקות את ניסיונן, מייעצות ובוחנות, יחד עם סגלי המוסדות האקדמיים בארץ, רעיונות אסטרטגיות פעולה לקידום ההקמה ושיפור של החממות ברחבי הארץ. חילופי הידע נעשים בנסיעות ובביקורים הדדיים המתקיימים בין דרגי ההוראה, מקבלי ההחלטות, הסטודנטים להכשרה והמורים המתמחים והחדשים המעורבים בתהליך.
מתוך: עמנואל וחובריה (2018), מתווה תכנית הערכה לפרויקט PROTEACH, מכון מופ"ת.

מובילות הפרויקט במכללה האקדמית בית ברל: ד"ר אורית דהן, ד"ר רימונה כהן ובלי לודמיר מרם.
הפרויקט בשיתוף פעולה עם רשות המחקר.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.