כניסה

מדריך מוסמך לאמנות משקמת ואמנות בקהילה

המגמות המוצעות במסלול מדריך מוסמך לאמנות

  • הדרכת אמנות משקמת (לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים)
  • הדרכת אמנות (לאוכלוסייה ללא צרכים מיוחדים)
  • הדרכת אמנות לגיל הרך

הדרכת אמנות משקמת (לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים)

מגמה ייחודית מסוגה בארץ. הלימודים במגמה זו נועדו להכשיר מדריכי אמנות שישתלבו במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. מדריכי אמנות אלה יעסקו בשיקום וסיוע באמצעות אמנות לאוכלוסיות שונות כגון: אוטיסטים, פגועי נפש, סובלים מפיגור, לקויי למידה והתנהגות, נכים, משותקים, מתמכרים קשישים ועוד.
לצד ההכשרה כמדריך לאמנות והתנסות באמנות חזותית, יקבל התלמיד כלי עבודה דידקטיים שיקומיים, יתנסה בעבודה מעשית במסגרות המיועדות לאוכלוסיות מיוחדות, יקבל כלים וידע על אוכלוסיות מיוחדות, יבין מושגים בשיקום ובתהליכים העוברים על המשוקם, ויחזק את זהותו המקצועית.
נושאי הלימודים:

  • שנה א': ציור, פיסול, רישום, עבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, מתודיקה, תולדות האמנות, מבוא לפסיכולוגיה, אימוני הדרכה (צפייה).
  • שנה ב': ציור, פיסול קרמי או תיאטרון בובות ככלי של תקשורת וחינוך, אמנות אוטוביוגרפית, מתודיקה, תולדות האמנות, פרקים נבחרים בפסיכולוגיה, אמנות-יצירה-וחומרים או חומר וטכניקות, אימוני הדרכה ופרקטיקום, קורס בחירה.

הדרכת אמנות (לאוכלוסייה ללא צרכים מיוחדים)

הלימודים במגמה זו נועדו להכשיר מדריכי אמנות בקהילה, במערכות החינוך המשלים והבלתי פורמלי. התלמיד יתנסה בעשייה אמנותית, ברכישת מיומנויות בתחום האמנות החזותית: רישום, ציור, פיסול, ויוכל לשכלל את כישורי ההתבוננות, הניתוח והעשייה שלו. כמו כן, יקבל התלמיד כלים להדרכה: הפעלת שיקולי דעת, פיתוח מיומנויות, בניית מערכי שיעור, והתנסות במרכיבי ההדרכה. התלמידים יתנסו בעבודה מעשית במסגרות החינוך הבלתי פורמליות.
נושאי הלימודים:

  • שנה א': ציור, רישום, פיסול, אמנות יצירה וחומרים, מתודיקה, תולדות האמנות, מבוא לפסיכולוגיה, אימוני הדרכה (צפייה).
  • שנה ב': ציור, אמנות אוטוביוגרפית, פיסול קרמי או תיאטרון בובות ככלי של תקשורת וחינוך, מתודיקה, פרקים נבחרים בפסיכולוגיה, תולדות האמנות, אימוני הדרכה ופרקטיקום. קורס בחירה.

הדרכת אמנות לגיל הרך

הלימודים במגמה זו נועדו להכשיר מדריכי אמנות לעבודה במסגרות כגון  גני ילדים, מתנ"סים ועוד.
האמנות היא אמצעי ביטוי לעולמו הפנימי של הילד. היא מעוררת בו חוויה חושית, רגשית, אסתטית ואינטלקטואלית, ויכולה להשפיע רבות על התפתחותו כאדם. חינוך לאמנות לגיל הרך כולל התנסות חומרית, הבעה באמצעות יצירה, והתבוננות והתייחסות אסתטית לעולם הסובב את הילד ולעולם האמנות.
הלומדים במגמה ירכשו מיומנויות בתחום האמנות החזותית, והכשרתם  מבחינה מתודית (אימוני הדרכה ופרקטיקום) תתמקד בגיל הרך.
נושאי הלימודים:
  • שנה א': ציור, רישום, פיסול, אמנות יצירה וחומרים, מתודיקה, תולדות האמנות, מבוא לפסיכולוגיה, אימוני הדרכה (צפייה). 
  • שנה ב': ציור, אמנות אוטוביוגרפית, פיסול קרמי או תיאטרון בובות ככלי של תקשורת וחינוך, מתודיקה, פרקים נבחרים בפסיכולוגיה, תולדות האמנות, אימוני הדרכה ופרקטיקום. קורס בחירה.

משך הלימודים

שנתיים. בכל שנה 20 שעות שבועיות.

זמני הלימודים

יום ד' 13.45 - 21.00
יום ה' 14.30 - 21.00

תעודת גמר

​סטודנט שישלים את כל חובותיו יקבל תעודת גמר מדריך מוסמך לאמנות מטעם המכללה האקדמית בית ברל, המדרשה - פקולטה לאמנויות.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.