כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
<div></div>
טלפון
דואר אלקטרוני

קורות חיים

טלפונים: 03-6964257, 054-2240572
biderman@bu.edu

האוניברסיטה של בוסטון (Boston University), מסצ'וסטס, ארה"ב, המחלקה לפילוסופיה 

 PhD

2010

לימודים לתואר דוקטור בפילוסופיה.
עבודת הדוקטוראט בנושא: Philosofilm: Towards a Cinematic Philosophy  

(מנחה: פרופ' דניאל דהלסטרום)

אוניברסיטת תל אביב, המחלקה לפילוסופיה
 MA

2002

סיום בהצטיינות יתרה של לימודים לתואר שני בפילוסופיה.

עבודת התזה בנושא:  The Return to the Doxa: on Knowledge and Subjectivity

(מנחה: ד"ר הנרי אונגר)

 המסלול האקדמי של המכללה למנהל, בית הספר למשפטים
 LLB

2000

לימודים לתואר ראשון במשפטים.

תחומי התמחות

התמחות (Area of Specialization)

פילוסופיה וקולנוע; פילוסופיה, ספרות ותרבות; אסתטיקה; אתיקה; ניטשה; אקזיסטנציאליזם; תורת המשפט; זהות ועצמיות.

יכולת (Area of Competence)

פילוסופיה של הנפש; אפיסטמולוגיה; הרמנויטיקה; פנומנולוגיה; ביקורת תרבות; פילוסופיה קונטיננטלית.

 

פרסים

2007 מלגת חבר במכון למדעי האדם (Institut für die Wissenschaften vom Menschen), וינה, אוסטריה.
2007 מלגת מחקר במכון שלום הרטמן, ירושלים.
2001 מלגת הצטיינות במדעי הרוח מטעם הקרן ע"ש דיוויד אסאו.
1990 מלגת הצטיינות בהיסטוריה יהודית מטעם מכון שז"ר, ירושלים.

ניסיון בהוראה

  האוניברסיטה הפתוחה, אסכולות (לימודי המשך) 2009
מרצה המבט הפילוסופי (קורס סמסטריאלי)    
מרצה כשהפילוסוף הולך לקולנוע (קורס סמסטריאלי)    
  המכללה האקדמית בית ברל, המדרשה לאמנות, המחלקה לקולנוע 2006
מרצה מושגי יסוד בפילוסופיה (קורס סמסטריאלי)    
מרצה מבוא לתרבות פופולרית (קורס סמסטריאלי)    
מרצה פילוסופיה וארגומנטציה (קורס סמסטריאלי)    
מרצה מבוא לאסתטיקה (קורס סמסטריאלי)    
מרצה מבוא לספרות אקזיסטנציאליסטית (קורס סמסטריאלי)    
מרצה זהות בקולנוע (קורס סמסטריאלי)    
מרצה אתיקה בקולנוע (קורס סמסטריאלי)    
מרצה קריאות פילוסופיות בקולנוע (קורס סמסטריאלי)    
  המסלול האקדמי של המכללה למנהל, בית הספר למשפטים 2006
מרצה זהות, משפט וקולנוע (קורס סמסטריאלי)    
מרצה אתיקה, משפט וקולנוע (קורס סמסטריאלי)    
מתרגל תורת המשפט (קורס שנתי) (1999-2001)    
  האוניברסיטה של בוסטון, המחלקה לפילוסופיה 2002-2005
מתרגל מבוא לאתיקה (קורס סמסטריאלי)  
  אוניברסיטת תל אביב, לימודי נשים ומגדר / פילוסופיה 2001-2002
מתרגל פילוסופיה פמיניסטית (קורס סמסטריאלי)  
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

פרסומים

  1. Biderman, S. (2010). Do Not Forsake Me My Darling: Loneliness and Solitude in the Westerns. The Philosophy of the Western. Eds. Jennifer L. McMahon and B. Steve Csaki. Kentucky, The University Press of Kentucky: 13-29.
  2. Biderman, Shai. (2009). The Big Leap: Heidegger, Nietzsche, Kafka. Time, Memory, and Cultural Change. Eds. S. Dempsey and D. Nichols. Vienna: IWM Junior Visiting Fellows’ Conferences, Vol. 25 (Published on the Web: http://www.iwm.at/index.php? option =com_content&task=view&id=756&Itemid=276)
  3. Biderman, S. and W. Devlin. (2009). The Fifth Element (1997) (A guide entry). 101 Sci-Fi Movies You Must See Before You Die. Ed. Steven Jay Schneider. London & Hauppauge, NY. Quintessence: 352-355.
  4. Biderman, S. and W. Devlin. (2009). Justice, Power, and Love: The Political Philosophy of Intolerable Cruelty. The Philosophy of The Coen Brothers. Ed. Mark Conard. Kentucky, The University Press of Kentucky: 109-124.
  5. Biderman, S. and W. Devlin (2008). The Wrath of Nietzsche. Star Trek and Philosophy: The Wrath of Kant. Eds. Jason T. Eberl & Kevin Decker. Chicago & La Salle, Illinois, Open Court: 47-58.
  6. Biderman, S. (2008). Recalling the Self: Personal Identity in Total Recall. The Philosophy of Science Fiction Film. Ed. Steven M. Sanders. Kentucky, The University Press of Kentucky: 39-54.
  7. Biderman, S. and W. Devlin (2008). The Prisoner and Self-Imprisonment. The Philosophy of TV Noir. Eds. Steven M. Sanders and Aeon J. Skoble. Kentucky, The University Press of Kentucky: 229-246.
  8. Biderman, S. and W. Devlin (2008). The Tao of John Locke. Lost and Philosophy, The Island Has Its Reasons. Ed. Sharon Kaye. Oxford, Blackwell: 205-215.
  9. Biderman, S. and W. Devlin (2007). The Simpsons Already Did It! This Show Is A Freakin’ Rip-Off. Family Guy and Philosophy, A Cure for the Petarded. Ed. J. Jeremy Wisnewski. Oxford, Blackwell publishing: 149-59.
  10. Biderman, S. and E. Jacobowitz (2007). Rope: Nietzsche and the Art of Murder. Hitchcock and Philosophy, Dial M for Metaphysics. Eds. David Baggett & William A.  Drumin. Chicago & La Salle, Illinois, Open Court: 33-45.
  11. Biderman, S. (2007). Stan's Future Self and Evil Cartman, Personal Identity in South Park. South Park and Philosophy, You Know, I Learned Something Today. Ed. Robert Arp. Oxford, Blackwell Publishing: 202-10.
  12. Biderman, S. and S. Biderman (2005). ‘The Hatred Wherewith He Hated Her Was Greater Than the Love Wherewith He Had Loved Her’: Philosophical Thoughts on Love and Hate. Trials of Love: Law, Society and Culture. Eds. Orna Ben Naftali and Hannah Naveh. Tel Aviv, Ramot Publishing House (Tel Aviv University): 415-32. [Hebrew]
  13. Biderman, S. (2005). The Roar and the Rampage: A Tale of Revenge in Kill Bill, Volumes 1 and 2. Movies and the Meaning of Life, Philosophers Take on Hollywood. Eds. Kimberly A. Blessing and Paul J. Tudico. Chicago & La Salle, Illinois, Open Court: 199-209.
  14. Eisikovits, N. and S. Biderman (2005). Too Tired of the Future: Free Will and Determinism in Spielberg's Minority Report. Movies and the Meaning of Life, Philosophers Take on Hollywood. Eds. Kimberly A. Blessing and Paul J. Tudico. Chicago & La Salle, Illinois, Open Court: 242-55.
  15. Biderman, S. (2003). The Reasonable, the 'Other' and What Sets Them Apart: Law and Popular Culture in Seinfeld. Hamishpat: Law Review 8: 265-88. [Hebrew]

שפות

  • עברית (שפת אם)
  • אנגלית (ברמת שפת אם)
  • גרמנית

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.