כניסה

החוג למתמטיקה


ראש החוג: ד"ר לאה דוראל ​

המתמטיקה היא מקצוע בסיסי בחברה המודרנית, ואף על פי כן הוא נתפס במהלך השנים כמקצוע קשה יותר מיתר מקצועות הלימוד. בוגרי החוג למתמטיקה מקבלים כלים שבעזרתם יוכלו להפחית את האימה ולעורר עניין, הנאה ומוטיבציה אצל התלמידים.

למי מיועדת התכנית?

  • ​​​סטודנטים הלומדים לתואר B.Ed במסלול היסודי. התכנית במסלול היסודי מיועדת לבוגרי 3 יחידות מתמטיקה המעוניינים להתמחות בהוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי.
  • אקדמאים בעלי רקע מתאים המעוניינים בתעודת הוראה במתמטיקה.
  • ​מורים בפועל בבית הספר היסודי המעוניינים להרחיב הסמכתם להוראת מתמטיקה.​​​ 

מטרות תכנית הלימודים

הכשרת מורים למתמטיקה בכל הרמות:

  • מורים בעלי ידע מקיף בתחומי המתמטיקה השונים, בעלי הבנה מעמיקה של השפה ואופן החשיבה המיוחדים של המתמטיקה.
  • מורים שידעו להקנות ידע וחשיבה מתמטית הלאה לתלמידיהם.

הוראת מתמטיקה לבית הספר היסודי (כיתות א-ו)

תכנית הלימודים להוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי מכשירה מורים מקצועיים במתמטיקה שהם בעלי ידע רחב בתחום הדעת ובדרכי החשיבה המתמטית של ילדים בגיל בית הספר היסודי, בעלי רקע פסיכולוגי דידקטי עשיר ויכולת לבנות ולפתח יחידות הוראה.

הוראת מתמטיקה-פיזיקה לבית הספר העל-יסודי

המסלול להוראת מתמטיקה-פיזיקה לבית הספר העל-יסודי כולל שתי תכניות לימודים:

1. מתמטיקה בצירוף חוג נוסף בתכנית דו-חוגית: מומלץ לשלב עם החוג למדעי המחשב, אך ניתן לשלב גם עם חוגים אחרים, כמו למשל החוג ללשון. תכנית הלימודים במסלול העל יסודי מתרכזת ברובה בקורסים דיסציפלינאריים בתחומים השונים של המתמטיקה המתקדמת. התכנית כוללת גם קורסים בעלי אופי דידקטי המותאם לקהל היעד.

2. תכנית לאקדמאים, הנדסאים וסטודנטים בעלי תעודת הוראה המבקשים הרחבת הסמכה להוראת מתמטיקה בבית הספר העל-יסודי: תלמידים אלו יתבקשו להשלים את לימודיהם על פי אקרדיטציה אישית ויקבלו ליווי אישי בתכנית שתאושר להם.

קורסים נבחרים

תכנית הלימודים בחוג למתמטיקה מתקיימת במסגרת הפקולטה לחינוך וכוללת קורסים ייחודיים המכשירים את הסטודנטים להתמודד עם תפקידם כמורים למתמטיקה. בין הקורסים: מתמטיקה בדידה, הסתברות (במסלול העל-יסודי), אלגברה מופשטת (במסלול העל-יסודי), ניתוח סיטואציות מתמטיות (במסלול היסודי).

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.