כניסה

החוג לחינוך מיוחד


ראש החוג:
ד"ר רינת מיכאל 

לימודי חינוך מיוחד במסגרת הפקולטה לחינוך מבוססים על תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית הרואה ערך חינוכי ואתגר בשילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוך מתאימות, בחברה ובמסגרות עבודה. הלימודים בחוג לחינוך מיוחד מיועדים להקנות לסטודנט ידע עיוני ומחקרי רחב בתחום והיכרות עם  אוכלוסיות של לומדים עם מוגבלויות שונות: קוגניטיביות, נפשיות, חושיות, פיזיות, התנהגותיות ולקויות למידה. הסטודנט מגבש לעצמו תפיסת עולם חינוכית ערכית על ידי עיסוק בסוגיות המאפיינות את התחום. תפיסת עולם זו מהווה תשתית לעבודתו בעתיד ולהמשך ההתמקצעות שלו בתחום.

למי מיועדים הלימודים בחוג לחינוך מיוחד?

  • סטודנטים הלומדים במסלול להכשרת מורים לחינוך מיוחד בנתיב בית הספר ובנתיב גננות ומעוניינים להשתלב בהוראה וטיפול בלומדים עם מוגבלויות שונות: קוגניטיביות, נפשיות, חושיות, פיזיות, התנהגותיות ולקויות למידה.
  • סטודנטים במסלולים אחרים המעוניינים לבחור בחוג בחירה בהיקף מלא או חלקי. 

מטרות תכנית הלימודים

  • רכישת ידע עיוני רחב בתחום החינוך המיוחד, לצד אפשרות להתמחות באוכלוסיה ספציפית.
  • הכרת הסוגיות המרכזיות המאפיינות את תחום החינוך המיוחד וגיבוש תפיסת עולם חינוכית ערכית בנוגע אליהן. תפיסות אלו יהוו תשתית לעבודה בעתיד ולהמשך התמקצעות בתחום.

תכנית הלימודים בחוג לחינוך מיוחד

תכנית הלימודים מבוססת על גישות יסוד במחשבת החינוך המיוחד, על ספרות תיאורטית ומחקרית, ועל המציאות והמדיניות החינוכית במדינת ישראל. התכנית כוללת קורסים ברמה תיאורטית ומעשית, העוסקים במגוון הלקויות ובשיטות הערכה, הוראה וטיפול ייחודיות.

 ניתן לבחור באחת משתי תכניות:

1. חינוך מיוחד לגיל הגן (לידה עד גיל 6)

2. חינוך מיוחד לגיל בית הספר (6 עד 21)

חלק מהקורסים בחוג לחינוך מיוחד משותפים לשתי התכניות, ואילו הקורסים האחרים ייחודיים לכל נתיב.

קורסים נבחרים

תכנית הלימודים בחוג לחינוך מיוחד כוללת קורסים ייחודיים המכשירים את הסטודנטים להתמודד עם תפקידם כמורים בחינוך המיוחד. בין הקורסים: היבטים התפתחותיים של שפה ושיח, שפת הסימנים, קשיים ברכישת קריאה וכתיבה, וחשיבה חשבונית בגיל הרך - איתור קשיים ודרכי התערבות (ייחודי לגן).

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.