כניסה

משאלות

   משאלות

שם פריט אל השער הנפתח
מחבר ברקוביץ, איריס
סוג פריט נושא מעובד, יחידת הוראה
תיאור יחידה העוסקת בנושא משאלות וכוללת שני חלקים עיקריים:
חלק אחד עוסק במשאלות בסיפורים עממיים, ומעלה את האייקונים החזותיים שהפכו למוקד פנייה למילוי משאלות: דג הזהב, עצי משאלות ומנורת המשאלות בסיפורי אלאדין. חלק זה כולל: רקע לסיפור העממי, תקציר הסיפורים, נקודות לדיון ולמחשבה, פעילות סביב הפסל "שלוש משאלות" של הפסלת דינה מרחב, מידע פעילות וסיפורים על עצי משאלות.
חלק שני עוסק בשירים המבטאים משאלות כשהדוברים הם ילדים. לכל שיר ניתוח ונקודות לדיון ולחשיבה, פעילות השוואה בין שירי משאלות, הוראות הכנה למשחק משאלות .
ניתן לשלב את היחידה בתחילת שנה, שבה מתפנים להביע משאלות לגבי אופייה ומהותה של השנה הבאה. כמו כן, אפשר לשלב את היחידה בסיום השנה כדי להביע משאלות לחופשת הקיץ הקרובה ולשנה הבאה.
החומרים ביחידה מתאימים לכיתות ג'-ו' בבית הספר היסודי ולכיתות ז'-ח' בחטיבת הביניים. טווח רחב המחייב שיקול דעת בהלימה לשכבת הגיל ואפיוני הלומדים.
ליחידה מבוא מפורט וסיכום המציע פעילויות יצירתיות.
שמות היצירות:
חלק ראשון - סיפורי משאלות:
שלוש משאלות/ יהודה אטלס ; הדייג ודג הזהב/ הכינה: פזית נודל  (מצגת); עץ המשאלות : סיפור עם מסרילנקה ; העץ המופלא ; עץ המשאלות - היזהר במה אתה מבקש / עיבוד: אבי בוירסקיהעץ הנדיב/ של סילברסטיין ; אלדין ומנורת הקסמים.
חלק שני - שירי משאלות:
כמו ילדים/ ציפי שחרור ; מתנה נפלאה/ עדולה ; כובע קסמים/ לאה גולדברג ; דג הזהב/ לאה גולדברג ; מרכבת החלומות/ חיה שנהב ; אני רוצה שיהיו לי אלף מרכבות/נורית זרחי ; אילו הייתי/ גיורא אלירז ; אילו הייתי דק אילו הייתי עבה/ תרצה אתר ; לו הייתי ציפור/ בת שבע שפירא ; אם יזדמן לי מכרה השלום/ גסאן עבד אר-רחמן יוסוף צרצור ; הנער שביקש לדוג לווייתן/ דליה רביקוביץ' ; אני רוצה - אני רוצה/ עודד בורלא ; הלוואי/ עודד בורלא ; אני רוצה/ אוריאל אופק ; אני רוצה שפתאום/ יהודה אטלס .
תחום / נושא אמנות
אמנות - אמנות ישראלית
חגים ומועדים
חגים ומועדים - ראש השנה
ספרות
ספרות - ספרות ילדים ונוער
ספרות - ספרות עממית
ספרות - שירה לילדים ונוער
כיתה כתה ג
כתה ד
כתה ה
כתה ו
כתה ז
כתה ח
כולל איורים/תמונות
מו"ל מכללת בית ברל, המרכז לתכנון לימודים

 

 

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.