כניסה

המסלול ללימודי חינוך מיוחד


ראש המסלול: ד"ר ענת משה

אם הגעת לפה, כנראה שיש בך את הניצוץ הזה… כזה שרואה את האדם כמיוחד ושווה על אף המגבלות שלו, כזה שרוצה להשפיע מבפנים. במסלול ללימודי חינוך מיוחד במכללה האקדמית בית ברל הסטודנטים מקבלים את הכלים והפרקטיקה העדכניים ביותר, באווירה פסטורלית, יצירתית ותומכת שתאפשר לך לפרוץ את המגבלות והגבולות שלך ושל האחר, כבר במהלך הלימודים.

נעים להכיר, מסלול לימודי חינוך מיוחד

לימודי חינוך מיוחד מיועדים להכשיר מורים להוראה ולטיפול בתלמידים עם מוגבלות, הלומדים במסגרות חינוכיות שונות (מגנים וכיתות רגילים ועד גני ילדים ובתי ספר לחינוך מיוחד) באמצעות קורסים חדשניים, מחקר, סדנאות והתנסות מודרכת.

הלימודים מורכבים מלימודי חינוך והוראה, מלימודים דיסציפלינריים במגוון שיטות מתקדמות ומהכשרה קלינית במסגרות חינוך מגוונות הכוללת גם פרקטיקום בהוראה מותאמת. את ההתנסות מלווים מדריכים פדגוגיים ומורים מכשירים במקצועיות וברגישות. התוכנית מאפשרת לך לבחור מוקד התמחות מתוך ארבע אפשרויות כבר במהלך הלימודים:
  • נכויות התפתחותיות.
  • ליקויי שפה, חירשים וכבדי שמיעה.
  • לקויות למידה.
  • הפרעות רגשיות והתנהגותיות.
הלימודים מתקיימים בשלושה מסלולים שונים:
  1. לימודי B.Ed המקנים תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד.
  2. לימודי הכשרת אקדמאים המקנים תעודת הוראה בחינוך מיוחד לבעלי תואר אקדמי.
  3. לימודי M.Teach המקנים תואר שני ותעודת הוראה בחינוך מיוחד לבעלי תואר אקדמי.
בוגרי המסלולים השונים יקבלו בנוסף תעודות בהוראה מותאמת בשפה (קריאה-כתיבה) ובחשבון, ולא פחות חשוב - ארגז כלים אמיתי ועוצמתי שמאפשר לגעת באנשים שהכי צריכים אותם.

למה ללמוד חינוך מיוחד דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • בית ברל הוא מוסד מקצועי ותיק המוביל מהפיכה חינוכית גם בתחום החינוך המיוחד ומשלב לימודים תיאורטיים ומעשיים (סדנאות, הכשרה קלינית ועוד) כבר מהשנה הראשונה.
  • שיטות הלימוד בבית ברל לא מפסיקות להתקדם, מפיתוח כלים חוויתיים המאפשרים התאמה אישית לבעלי מוגבלויות ועד שילוב של טכנולוגיות כחלק ממערך הלימוד.
  • במהלך הלימודים, הסטודנטים במכללה האקדמית בית ברל זוכים להכשרה מעמיקה בהוראה מותאמת על ידי מרצים מומחים ובסיום הלימודים הבוגרים מקבלים תעודות המעידות על כך. 
  • לצד לימודים על המוגבלויות השונות, כל סטודנט בוחר ללמוד במוקד הכולל התמחות בסוג ספציפי של מוגבלות.
  • סביבת הלימודים במכללה האקדמית בית ברל מציעה מרחבים ירוקים, אווירה נינוחה וליווי צמוד של אנשי מקצוע מתחום החינוך המיוחד לסטודנטים הזכאים לכך.
  • הלימודים בשנה ד' (תואר ראשון חינוך מיוחד) מתקיימים מרחוק ומותאמים לשנת הסטאז'.
  • בוגרים ובוגרות לימודי החינוך המיוחד משתלבים בקלות במגוון המסגרות הכלליות והמיוחדות.

האם לימודי חינוך מיוחד יכולים להתאים לי?

האנשים שבוחרים בלימודי חינוך מיוחד במכללה האקדמית בית ברל הם בדרך כלל:
  • בעלי תפיסת עולם חינוכית-הומניסטית הרואה ערך חינוכי ואתגר בשילובם של תלמידים עם מוגבלויות במסגרות חינוך מתאימות, בחברה ובמסגרות עבודה.
  • אנשים בעלי סובלנות ורגישות מעל הממוצע, שיודעים להשתמש בחשיבה יצירתית כדי למצוא פתרונות לא קונבנציונאלים.
  • כאלה שתחום החינוך המיוחד מרתק אותם והם מעוניינים לרכוש ידע עיוני ומחקרי רחב, תוך היכרות עם אוכלוסיות לומדים עם מוגבלויות שונות.
  • אנשים שלעיתים, קיים בחייהם אדם בעל מוגבלויות והם מחפשים דרך מקצועית לסייע לאנשים נוספים.
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:
  • אנשים המעוניינים ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד ולקבל תעודת הוראה בחינוך מיוחד (B.Ed) ובנוסף לקבל תעודות בהוראה מותאמת בשפה (קריאה-כתיבה) ובמתמטיקה.
  • אקדמאים ללא תעודת הוראה, המעוניינים להרחיב את סט הכלים שלהם ולקבל הכשרה להוראה ולטיפול בתלמידים עם מוגבלויות.
  • אקדמיים בעלי תעודת הוראה, המעוניינים לקבל הסמכה לחינוך מיוחד הכולל ניסיון מעשי.

איך זה מקדם אותי בחיים האמיתיים?

בוגרי המסלול לחינוך מיוחד במכללה האקדמית בית ברל עובדים בהוראה במגוון מסגרות בהן משולבים תלמידים עם מוגבלויות, כולל מרכזי הוראה מותאמת. כמו כן, לא מעט מבוגרי בית ברל בלימודי חינוך מיוחד בוחרים להמשיך לתואר שני בחינוך מיוחד וללימודי תעודה בתחומי האבחון, הייעוץ והטיפול בתלמידים עם מוגבלויות.

הידעת? כיום, לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד מהווים בסיס ואף דרישה עבור שילובם של אנשי מקצוע נוספים במערכת החינוך כגון מנתחי התנהגות, מטפלים באמנות ועוד.

יש מלגות או מענקים?

ניתן להשתלב בפרויקט רשויות ולקבל מלגת לימודים.

איך נראית תוכנית הלימודים ביומיום?

  • לימודי החוג והמסלול מתקיימים בימי שלישי וחמישי.
  • בשעות הבוקר מתקיימת הכשרה קלינית בבתי ספר ולאחריה מתקיימים לימודים בקמפוס.
  • לימודי מוקד ההתמחות כוללים הן הכשרה קלינית והן 5 קורסים בהתאם לאוכלוסיית המוקד (לדוגמה, קורס שפת סימנים במוקד לקויי שפה, חירשים וכבדי שמיעה, קורס תקשורת תומכת חליפית במוקד נכויות התפתחותיות וכדומה).
  • בשנה ד' הלימודים מתקיימים מרחוק וניתן לשלב בהם סטאז'.

נשמע טוב… מה תנאי הקבלה?

 ו… מי המרצים והמרצות שהולכים ללוות אותי?

​סגל המרצים פעיל הן בהוראה והן במחקר בתחומי מומחיותו, ומורכב ממומחים בתחומי האבחון, הטיפול, הייעוץ וההוראה של תלמידים עם מוגבלויות. בין המרצים והמרצות:
  • ד"ר אורית גילור – מרצה בחוג לחינוך מיוחד וראש המרכז לקידום ההוראה במכללה. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום לקויות הלמידה והוראת הקריאה והכתיבה לתלמידים מתקשים.
  • ד"ר שחר גינדי – מרצה בחוג לחינוך מיוחד. מלמד קורסים וחוקר בתחום של פסיכופתולוגיה ואוטיזם.
  • ד"ר שרה זדונאיסקי ארליך – מרצה בחוג ובמסלול לחינוך מיוחד. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום של התפתחות שפה ואוריינות.
  • ד"ר רינת מיכאל – ראש המעבדה לחקר קוגניציה חברתית במכללה. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום של לקויות שפה, כבדי שמיעה וחירשים.
  • ד"ר מרסל קרוגר – מרצה במסלול ובחוג לחינוך מיוחד. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום של יוגה וחינוך ושילום אוכלוסיות עם צרכים נוספים.

 מה הבוגרות והבוגרים חושבים?

​סופי, סטודנטית ל B.Ed שנה ג':
"חינוך, בדומה לשאר מלאכות האדם, דורש התמקצעות רבה, התפתחות, למידה והשקעה. הלב שלי נמצא במקום הנכון, וכעת בעזרת הכלים שרכשתי אני יודעת שאני צעד אחד או אפילו מספר צעדים קדימה בדרך הארוכה שלפניי להיותי מודל חינוכי." 

ענבל, מרחיבת הסמכה לחינוך מיוחד:
״הקורסים השונים היוו עבורי מזון ונחמה לנפש. כילדה לקויית למידה, ידע העולם שלי היה דל והלימודים היוו עבורי את ההזדמנות להרחיב את ידיעותיי והפיחו בי את הרצון לא לוותר ולו כדי להרחיב עוד בכלים אשר ביכולתם לסייע לי לעזור לילדים מתקשים."

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*