כניסה

הערכה מסורתית

שם פריט הערכה מסורתית
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור פרדיגמה פסיכומטרית בהערכה הטוענת למשמעות האוניברסלית של ההישגים הלימודיים דהיינו ציון מסוים במבחן הוא בעל אותה משמעות לכל תלמיד באשר הוא , קיימת הפרדה בין מטרות ההוראה ובין האמצעים להשגתן וכן בין היבטים קוגניטיביים להיבטים אפקטיביים . להערכה מסורתיתי יש זיקה לתרבות המבחן . המבחנים הסטנדרטים מהווים מכשיר למיון תלמידים , המטלות אינן קשורות לחיי התלמיד , הן בודקות ידע , מעודדות שינון וזכירה , תשובה אחת נכונה , הביצוע בעזרת  נייר ועיפרון  בזמן קצוב , מוערך התוצר ולא התהליך , המשוב מבוטא בעזרת ציון מספרי אחד ( בירנבוים , 1997 ) .
מרכז/מכללה מרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 

 

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.