כניסה

תואר שני M.Ed בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית

עם תזה וללא תזה



ראש התוכנית: ד"ר רינת מיכאל
ראש מסלול תזה: פרופ' מיכל שני

מהי בעצם לקות למידה? האם חשוב שנבין את מקור הקושי כדי שנוכל לסייע? איך מרגיש תלמיד עם לקות למידה בחשבון? או תלמידה שמתקשה בקריאה? ומדוע כל כך חשוב שנבין את עולמם הרגשי הפנימי כדי שנוכל לעזור להם? אלו רק חלק מהשאלות שנשאל, וגם נענה עליהן, בדרך למטרת העל של התוכנית: לסייע לתלמידים עם לקויות למידה להתגבר על הקשיים, לצמוח ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם.

נעים להכיר, התוכנית ללימודי תואר שני בלקויות למידה

תחום לקויות הלמידה מתמקד בקשיים בקריאה, כתיבה וחשבון, הנובעים מגורמים נוירו התפתחותיים ומהשפעתם של גורמים אלו על ההיבטים החברתיים, הרגשיים והמשפחתיים של התלמידים.

התוכנית מכשירה אנשי מקצוע המתמחים במתן מענה מקיף לגורמי הלקות ולהשפעתם על ההיבטים הללו ופועלת בהתאם לחזון חינוכי מרכזי: טיפוח אנשי חינוך בעלי ידע תיאורטי ויישומי נרחב המיומנים במיפוי פרופילים של תלמידים עם לקות למידה בקריאה כתיבה ובחשבון ובהובלת תוכנית התערבות רב ממדית המתאימה להם הן ברמה הלימודית והן ברמה הרגשית חברתית.

לשם כך התוכנית מציעה מניפה רחבה של קורסים מרתקים העוסקים במאפיינים השונים של לקויות למידה: התפתחות תקינה ולקויה של מיומנויות למידה, התפתחות יכולות קוגניטיביות, שפתיות ותקשורתיות, היבטים חברתיים ורגשיים בקרב תלמידים עם לקות למידה, ועוד, זאת בדגש על למידה ממודלים עדכניים ומבוססי מחקר.  

כחלק מהחשיבות של ההשפעה התרבותית על תהליכי למידה, בתוכנית לומדים יחד סטודנטים יהודים, ערבים, דתיים, חרדים וחילונים, הלומדים בקבוצה שיתופית מתוך הבנה שהיכרות עם ה"אחר" וקבלת השונות ביניהם, מסייעת להם בהבנת הקשיים איתם מתמודדים תלמידים מכל חלקי החברה הישראלית.

חדש! נתיב נוירופדגוגיההנתיב מאפשר התמחות בתחום אינטרדיסציפלינרי חדשני המשלב בין ידע בחקר המוח, פסיכולוגיה ופדגוגיה מותאמת לילדים ובוגרים עם לקות למידה ו/או הפרעת קשב. בין הקורסים הנלמדים בנתיב: הערכה והתערבות חינוכית תכניות מבוססות ממצאי חקר המוח; נוירופסיכולוגיה קוגניטיבית של לקויות למידה והפרעת קשב.
רק סטודנטים.יות בשנה ב' שלא לומדים במסלול המחקרי יכולים לבחור בנתיב הנוירופדגוגי.

הלימודים מקנים תואר שני (M.Ed) בלקויות למידה: הערכה והתערבות חינוכית.
בנוסף לתואר שני, התוכנית מעניקה לבוגרים תעודת מת"ל - מעריך ומקדם תפקודי למידה, ומציידת אותם בכלים המקיפים ביותר להובלת תהליכי למידה המותאמים לתלמידים בכלל ולתלמידים עם לקויות למידה בפרט, הן ברמה הבית ספרית בעבודה עם הצוות החינוכי והן ברמה הפרטנית בליווי התלמידים.

למה לבחור בתוכנית ללימודי תואר שני בלקויות למידה דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • בגלל המגוון הרחב של הקורסים המאפשר הבנה מעמיקה של קשת המאפיינים השונים של לקות למידה.
  • בגלל הכלים היישומיים הנרחבים והמיומנויות המתקדמות למיפוי פרופילים של תלמידים ולהתאמת התערבות מדויקת.
  • בגלל הפסיפס האנושי הייחודי המשלב סטודנטים מכל חלקי החברה הישראלית.
  • בגלל המרצים האנושיים והיחס האישי, התומך והאכפתי לכל אורך התוכנית.

למי מתאימה התוכנית לתואר שני בלקויות למידה?

אנשים שלומדים בתוכנית הם בדרך כלל: 
  • אנשים שלא מוותרים גם על תלמידים שמתקשים ורוצים לעזור להם להאמין בעצמם, לצמוח ולממש את הפוטנציאל שלהם.
  • אנשים שרוצים להבין לעומק את המאפיינים של לקויות למידה ואת הכלים היישומיים העדכניים ביותר להתמודדות עמה.
  • אנשים ששואפים להוביל שינוי משמעותי בשדה החינוכי ולקדם תהליכי למידה-הוראה מיטיבים בישראל.
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:
מורים/ות, גננים/ות ואנשי ונשות חינוך בוגרי חינוך וחינוך מיוחד, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות ותחומים דומים, המבקשים להתמחות בתחום לקויות הלמידה והפרעות קשב וריכוז.

איך לימודי תואר שני בלקויות למידה מקדמים אותי בחיים האמיתיים?

​בוגרי התוכנית משתלבים במגוון רחב של תפקידי מפתח בבתי ספר וכן במערכת החינוך בהובלת תוכניות חדשניות לשילוב והכלה. בנוסף, סטודנטים מצטיינים שיבחרו ללמוד במסלול מחקרי לכתיבת עבודת תזה יוכלו להציג מועמדות ולהמשיך ללימודי דוקטורט במוסדות מחקר מגוונים. 

איך נראים הלימודים ביום יום?

הלימודים מתקיימים במכללה ביום רביעי מהשעה 8:30 - 16:00/18:00, במשך שנתיים.
במהלך יום הלימודים הסטודנטים לומדים במגוון דגמי הוראה: מתכונת פנים אל פנים; קורסים א-סינכרוניים או למידה משולבת.

ומי המרצים.ות שילוו אותי?

סגל התוכנית, חוקרים מובילים בתחום, המשלבים בין עבודה מחקרית לעבודה מעשית בשדה החינוכי. כל המרצים.ות הינם בעלי ניסיון רב של הוראה ובעלי יכולות הוראה גבוהות ולא פחות חשוב – ניחנים ביכולות הכלה ותמיכה ושמים דגש על ליווי מסור ומכיל של הסטודנטים.יות לכל אורך התוכנית.

מה אומרים הבוגרים.ות?

  • "התוכנית מנוהלת בצורה מופתית ומקצועית. המרצים גילו יחס אישי, תמיכה, מקצועיות, אכפתיות רבה וגישה מנצחת".
  • "רכשתי ידע תיאורטי, שיטות הוראה מותאמות וכלים יישומיים המאפשרים לי לסייע לכלל הלומדים ולתלמידים עם לקות למידה בפרט, ולמצות את הפוטנציאל הטמון בהם.
    הלימודים בתוכנית העשירו אותי כאדם וכאשת מקצוע, סיפקו לי בסיס יציב ועשיר להמשך הדרך והשאירו בי טעם של עוד הן בזכות המקצועיות והן בזכות אווירת הלמידה הנעימה".   
  • "התואר השני של המכללה האקדמית בית ברל הוא מקצועי, מעשיר ומפתח. הקורסים בו מגוונים, מדויקים ורלוונטיים לעולם המשתנה והגמיש. הערך המוסף הבולט ביותר הוא המרצים האנושיים ועבודת עומק שנעשית אל מול הסטודנטים. אני מרגישה שהתואר מאפשר לי לראות כל ילד וילד ולדייק את המענים עבורו. תודה על שפע של כלים וליווי מקצועי ומתמשך". 
  • "לפני שנתיים העזתי, פיניתי לי זמן, גם מרוץ החיים אפשר לי לפנות זמן לאהבה הישנה שלי, האהבה ללימודים, האהבה להעשרת הידע, האהבה לכתיבה. אז תודה לכם, לכל המרצים בחוג ללקויות למידה, תודה על העשרת הידע, הרחבתו והעמקה בו, תודה על העבודות המאתגרות ששילבו כתיבה ברמה גבוהה, תודה על שנתיים קסומות שעוררתם ולא אכזבתם את האהבה שלי ללימודים". 

​*הענקת התואר עם תזה מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*