כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

המסלול ללימודי חינוך בלתי פורמלי


חינוך בלתי פורמליראש המסלול ללימודי חינוך בלתי פורמלי: ד"ר מאיה בוטוין
Maya.Botvin@beitberl.ac.il

כיתות, ספרים, שיעורים, מבחנים… ככה רובנו למדנו, ככה למדו ההורים שלנו… אבל חינוך אמיתי הוא הרבה מעבר ללימודים הפורמלים. אנחנו לא צריכים לשכנע אותך בזה, הרי הגעת למכללה האקדמית בית ברל בדיוק בגלל תחושת הבטן שאומרת - זה יכול וצריך להיות אחרת. 
אנחנו מזמינים אותך להכיר עולם חדש של חינוך, ללמוד במרחבים ירוקים, בהובלה של צוות מרצים יצירתי שיחשוף בפניך שיטות לימוד חווייתיות ועוד, שבאמצעותן אפשר לחנך את הדור הבא. אחרת.

נעים להכיר, המסלול ללימודי חינוך בלתי פורמלי

חינוך בלתי פורמלי
לימודי החינוך הבלתי פורמלי במכללה האקדמית בית ברל מציעים מענה המותאם לאתגרי העידן של היום ומעוררים עניין רב ברמה המקומית והבינלאומית. כבר מהשנה הראשונה הסטודנטים לומדים מיומנויות פרקטיות הנדרשות על מנת ליזום, לקדם, לנהל ולבצע עבודה חינוכית בלתי פורמלית במגוון מסגרות כגון: תנועות נוער, עמותות, מתנ"סים, בפנימיות חינוכיות, במוזיאונים, בקהילות בארץ ובחו"ל וכו‘.

הלמידה בקורסים משלבת כלי הוראה ולמידה מגוונים הכוללים לימודים תיאורטיים, לימודים חווייתיים, מתודות פרוגרסיביות, סדנאות קבוצתיות, סיורים ועוד… כך שבמהלך הלימודים הסטודנטים זוכים להכיר מגוון מסגרות חינוך בלתי פורמלי, רוכשים מיומנויות וכישורים לזיהוי הזדמנויות חינוכיות, לומדים לתכנן ולהוביל מיזמים חינוכיים המותאמים לצרכי השטח, לנהל תקציב, וליצור שיתופי פעולה עם מוסדות, קהילות ומשפחות. הכל בשילוב מנחים מקצועיים שמלווים את התלמידים עד הרגע בו הם הופכים לבוגרים שמחוללים את השינוי מבפנים.

בנוסף לתואר B.Ed. ותעודת "עובד חינוך", המסלול מאפשר להרחיב את הלימודים לנתיבים שונים המקנים לבוגרים תעודות הוראה במגוון מקצועות כגון: מדעי החברה ואזרחות, לימודי ארץ ישראל, היסטוריהלימודי חינוך מיוחדאנגלית ועוד.

למה ללמוד תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • במכללה האקדמית בית ברל הסטודנטים זוכים ללמוד אצל המרצים והחוקרים המובילים בתחום ומתנסים בהכשרה מעשית המאפשרת לבטא ולממש את תחומי העניין האישי, תוך עידוד חשיבה ביקורתית ויצירתית.
  • תוכניות הלימודים מתעדכנות ללא הרף ומותאמות לרוח התקופה, תוך תכנון וראייה קדימה לעבר העתיד.
  • הסטודנטים לומדים באווירה כפרית ירוקה ועוטפת המעניקה יחס אישי לכל אחד ואחת.
  • בוגרי המכללה האקדמית בית ברל ממלאים תפקידים בכירים בתחום החינוך בכלל והחינוך הבלתי פורמלי בפרט, כגון: מנהלי מרכזים קהילתיים, מנהלי פנימיות, שליחים בקהילות יהודיות בעולם, מנהלי מחלקות נוער ברשויות מקומיות, מנכ"לי עמותות ורכזי מיזמים חינוכיים.

האם התוכנית יכולה להתאים לי?

האנשים שבוחרים בלימודי חינוך בלתי פורמלי במכללה האקדמית בית ברל הם בדרך כלל:
  • אנשים שלא תמיד פועלים בתוך המסגרת ורוצים להשתמש בכישרון, היצירתיות והאינטואיציה החינוכית שלהם כפרקטיקה מקצועית על מנת להשפיע על החברה הישראלית.
  • אוהבי אדם שמרגישים שחינוך הוא בדמם, יזמים חברתיים, בעלי חוש מנהיגות ותחושת צדק חברתי.
  • אנשים סקרנים שיש להם ״קוצים בישבן״ ומרגישים צורך לצאת החוצה, להיות בתנועה ולצמוח באמצעות חוויות לא שגרתיות.
  • אנשים שאוהבים לפעול כחלק מקבוצה או להנחות קבוצות על מנת לקבל זוויות מבט שונות ולהעביר תהליכים משמעותיים בדרך שיתופית ומכבדת.
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:
  • למעוניינים ללמוד תואר ראשון .B.Ed ולקבל תעודת "עובד חינוך" מטעם משרד החינוך. בנוסף, ניתן לשלב לימודי הכשרה להוראה במסלול העל יסודי ולקבל תעודת הוראה.
  • אנשי חינוך שרוצים לעשות שינוי, לעבוד עם הקהילה במגוון רחב של תפקידים חינוכיים שלאו דווקא כוללים תעודת הוראה.

רגע, איך זה מקדם אותי בחיים האמיתיים?

  • הבוגרים שלנו עוסקים בחינוך בלתי פורמלי על כל רצף הגילאים, מהגיל הרך ועד לגיל השלישי, ומשתלבים בתפקידי מפתח בארגוני נוער וארגונים ללא מטרות רווח, בעמותות, פנימיות חינוכיות, מתנ"סים, מערכות חינוך קהילתיות, עיריות, מועצות אזוריות, מכינות קדם צבאיות וכו‘.
  • הלימודים במסלול מכשירים את הבוגרים שלנו להפוך למנהלים בדרג ביניים אשר מתקדמים לתפקידי ניהול בכירים בתחום החינוך הבלתי פורמלי (כגון: מנהלי אגפי נוער ברשויות מקומיות, מנהלי מיזמים או מנכ"לי עמותות, שליחים לקהילות יהודיות בעולם).
  • חלק מהבוגרים בוחרים להיות עצמאיים ומקימים עסקים בתחום היזמות החברתית, הפעלות, סדנאות, הנחיה וכו'.

יש מלגות או מענקים?

סטודנטים אשר כבר עובדים במוסדות חינוך, מוזמנים לבדוק זכאות לקבלת החזר מלגת לימודים ממקום העבודה שלהם.

איך נראית תוכנית הלימודים ביומיום?

הלימודים במסלול נלמדים פעמיים בשבוע וכוללים קורסים מגוונים המשלבים תיאוריה ופרקטיקה. 
סטודנטים המעוניינים גם בתעודת הוראה, יכולים לשלב לימודי הכשרה להוראה במסלול העל יסודי.

אוקי מעניין… מה תנאי הקבלה?

 מה לגבי המרצים והמרצות שיילוו אותי?

​במהלך לימודי חינוך בלתי פורמלי תפגשו מרצים עם ניסיון רב בעבודה במסגרות חינוך בלתי פורמלי, חוקרים מובילים בתחום ואנשים יצירתיים ומשפיעים.
  • ד"ר מאיה בוטוין - ראשת המסלול, מתמחה בקהילות מחנכות, בהשמה חוץ ביתית לילדים ונוער בסיכון, בקבלת החלטות על בסיס נתונים וברצף החינוכי שבין פורמלי-בלתי פורמלי.
  • ד"ר חגית קליבנסקי - מתמחה בהיסטוריה של החינוך הבלתי פורמלי, במדיניות החינוך הבלתי פורמלי בישראל ובעולם, בילדים ונוער עם מוגבלות בחינוך הבלתי פורמלי ובמחקר איכותני.
  • ד"ר מירב סדי-נקר - סוציולוגית, סופרת, מלמדת גישות חינוכיות אלטרנטיביות, חיים משותפים בחברה הישראלית וכתיבה.
  • לייקה חיאט - מתמחה בחינוך פנימייתי - חוץ ביתי.
  • חוסה בבצ'יק - מתמחה בהנחיית קבוצות, פיתוח מסוגלות רב תרבותית בחברה מרובת תרבויות. עובד במגזר החרדי ובחברה הערבית.
  • קלאודיה גוטמן - יועצת ארגונית עסקית, משלבת למידה בין תיאוריה לשדה בתחום התנהגות ארגונית ועבודה המעשית (הובלת פרויקטים קהילתיים וחינוכיים בשטח תוך פיתוח מיומנויות אישיות של הלומדים).
  • ד"ר אילנה דרור - מתמחה בלמידה בגישה היוטגוגית (למידה המכוונת לפיתוח מסוגלות עצמית), מובילה קהילות למידה, מומחית בתכנון הפעלה והערכה של תוכניות חינוכיות.
  • ד"ר מיכל הישריק - מתמחה באי שוויון חברתי, במגדר וחברה, ובסוציולוגיה של החינוך.
  • איילה ונגרוביץ פלר - מתמחה בשילוב שפה יצירתית וחזותית, משלבת הוראת היסטוריה וחינוך בלתי פורמלי. 
  • ד"ר מאיה לבנון - מתמחה בחינוך דיאלוגי, בפילוסופיה של החינוך ובקהילות לומדות.
  • ד"ר דליה מרקוביץ - מתמחה בסוציולוגיה של החינוך ובחינוך לאומנות.
  • אמיר שמש - מתמחה בקהילות ובהתארגנות אוכלוסיות במצבי חירום.
  • ד"ר שלי שנהב - אנתרופולוגית, בוגרת קולנוע, חוקרת תרבות, מוזיאונים ומרכזי מורשת כמרחבי חינוך בלתי פורמלי ולמידה פעילה. מלווה דיאלוגים בין תרבותיים ומייעצת למוסדות תרבות בארץ ובחו"ל.
  • עדי שוח - מנחת קבוצות וסוציולוגית ביקורתית. מתמחה בחברה מרובת תרבויות, ביחסים בין דוריים ובהתמודדות עם גזענות.
  • ד"ר יעל אבסירה - מתמחה בהיסטוריה של אפריקה, עוני וגזענות. מלמדת קורסים המשלבים תיאוריה ופרקטיקה (שילוב בין אקדמיה ומציאות בשטח). 

 מה הבוגרות והבוגרים חושבים?

>
 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*