כניסה

הכשרת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד

התואר אומנם מאחוריך אבל משהו עדיין מלווה אותך… הרצון לתת, לקבל משמעות, לפרוץ גבולות ולפתוח את הלב לאנשים על כל גווניהם וצורכיהם. משהו מזה מרגיש לך מוכר? אז זה הזמן לצעוד לעבר הקמפוס הירוק של המכללה האקדמית בית ברל ולהצטרף לאחת התוכניות המשמעותיות והמקצועיות בישראל.

נעים להכיר, התוכנית להכשרת אקדמאים להוראה בחינוך מיוחד.

התוכנית להכשרת אקדמאים להוראה בחינוך מיוחד במכללה האקדמית בית ברל מכשירה אקדמאים להוראה ולחינוך של תלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד ומשלבים לימודים תיאורטיים ומעשיים אשר יחד מקנים מיומנויות, כלים, בטחון וחוויה ערכית יוצאת דופן, בהובלת סגל קשוב המורכב ממומחים בתחומי האבחון, הטיפול, הייעוץ וההוראה של תלמידים עם מוגבלויות.

הלימודים התיאורטיים כוללים קורסים עיוניים המעמיקים בנושאים כגון: אוכלוסיות עם צרכים נוספים, נוירוקוגניציה, גישות מתווכות בהוראה ועוד, ומתקיימים באמצעות קורסים פרונטליים, א-סינכרוניים וקורסים משולבים לנוחות הסטודנטים.
ההכשרה הקלינית מעניקה לתלמידים התנסות משמעותית בשטח. היא מתפרשת על פני שני סמסטרים.
במהלך הלימודים התוכנית מאפשרת לסטודנטים לבחור תחום התמחות מתוך ארבעה מוקדים:
  • ליקויי שפה, חירשים וכבדי שמיעה.
  • לקויות התפתחותיות.
  • ליקויי למידה בבתי ספר על-יסודיים.
  • הפרעות רגשיות והתנהגותיות.
לימודי ההתמחות כוללים הכשרה קלינית וחמישה קורסים עיוניים בהתאם לאוכלוסיית המוקד (לדוגמה: קורס שפת סימנים במוקד ליקויי שפה, חירשים וכבדי שמיעה; קורס תקשורת תומכת חליפית במוקד נכויות התפתחותיות וכדומה). 

בנוסף להכשרה הקלינית, הסטודנטים משתתפים בסדנאות פרקטיות בתחום ההוראה המותאמת באוריינות ובחשבון, ובסיום הלימודים הם מקבלים, בנוסף לתעודת ההוראה בחינוך מיוחד, גם תעודות פנימיות בהוראה מותאמת באוריינות ובחשבון.

למה לבחור בלימודי הוראה בחינוך מיוחד דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • הלימודים מציעים מוקדי התמחות ייחודיים לצד לימודי יסוד כלליים, כך שבוגרי התוכנית זוכים הן להשכלה רחבה בתחום החינוך המיוחד והן בתחום ההתמקדות.
  • ההכשרה הקלינית בתוכנית מספקת חוויה שאין כמותה באמצעות שילוב של התנסות במסגרות חינוכיות להתנסות בהוראה מותאמת. זאת, לצד קורסי דידקטיקה משלימים.
  • המרחבים הירוקים של בית ברל הם מהיפים בארץ ומשרים אווירה סטודנטיאלית מיוחדת ונעימה.

האם תוכנית הכשרת אקדמאים להוראה בחינוך מיוחד יכולה להתאים לי?

האנשים שבוחרים בתוכנית להכשרת אקדמאים להוראה בחינוך מיוחד בבית ברל הם בדרך כלל: 
  • אנשים עם אוריינטציה טיפולית שמעוניינים להשפיע ולקדם תלמידים עם קשיים במגוון תחומים.
  • אנשים בעלי סובלנות ורגישות גבוהה, המשתמשים ביצירתיות שלהם למציאת פתרונות לא קונבנציונאליים.
  • אנשים שלעיתים, קיים בחייהם אדם בעל מוגבלויות והם מחפשים דרך מקצועית לסייע לאנשים נוספים.
ברמה המקצועית התוכנית מציעה מגוון מסלוליים ומתאימה ל:
  • בוגרי תואר ראשון ומעלה המגיעים ממגוון תחומים ומעוניינים בהכשרה להוראה ולטיפול בתלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות של החינוך המיוחד (גיל 21-6) או במסגרות משלבות בחינוך הרגיל.
  • מורים וגננות בפועל בעלי תעודת הוראה המעוניינים להרחיב את הסמכתם לחינוך מיוחד (סטודנטים אלה יזכו לפטור אוטומטי משנה אחת של התנסות).
* לכל סטודנט.ית תבנה תוכנית אישית בהתאם לרקע האקדמי הקודם שלו ושלה.

איך זה מקדם אותי בחיים האמיתיים?

הבוגרים עובדים בהוראה במגוון מסגרות לתלמידים עם מוגבלויות, כולל מרכזי הוראה מותאמת.
כמו כן, הלימודים מהווים בסיס ואף דרישה עבור שילובם במערכת החינוך במקצועות נוספים כגון: מנתחי התנהגות, מטפלים באומנות ועוד.
בוגרים רבים ממשיכים לתואר שני וללימודי תעודה בתחומי האבחון, הייעוץ והטיפול בתלמידים עם מוגבלויות.

יש מלגות או מענקים?

איך נראית תוכנית הכשרת אקדמאים להוראה בחינוך מיוחד ביומיום?

  • הלימודים מתקיימים במשך שלושה סמסטרים: קיץ (יום בשבוע), סמסטר א' (יומיים בשבוע) וסמסטר ב' (יומיים בשבוע). לעיתים ניתן לקצר את ההכשרה בהתאם לרקע הקודם של הסטודנט. 
  • בשעות הבוקר מתקיימת הכשרה קלינית בבתי ספר ולאחריה מתקיימים לימודים בקמפוס.
  • הלימודים כוללים קורסים פרונטליים, משולבים וא-סינכרוניים.

ו… מי המרצים והמרצות שילוו אותי?

סגל המרצים מורכב מאנשי מקצוע מובילים בתחומי האבחון, הטיפול, הייעוץ וההוראה של תלמידים עם מוגבלויות, ופרט לפעילותו בהוראה, הינו פעיל גם במחקר בתחומי מומחיותו. ביניהם:
  • ד"ר אורית גילור – מרצה בחוג לחינוך מיוחד וראש המרכז להוראה ולמידה במכללה. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום לקויות הלמידה והוראת הקריאה והכתיבה לתלמידים מתקשים.
  • ד"ר שחר גינדי – מרצה בחוג לחינוך מיוחד. מלמד קורסים וחוקר בתחום של פסיכופתולוגיה ואוטיזם.
  • ד"ר שרה זדונאיסקי ארליך – מרצה בחוג ובמסלול לחינוך מיוחד. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום של התפתחות שפה ואוריינות.
  • ד"ר רינת מיכאל – ראש המסלול והחוג לחינוך מיוחד וראש המעבדה לחקר קוגניציה חברתית במכללה. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום של לקויות שפה, כבדי שמיעה וחירשים.
  • ד"ר מרסל קרוגר – מרצה במסלול ובחוג לחינוך מיוחד. מלמדת קורסים וחוקרת בתחום של יוגה וחינוך ושילום אוכלוסיות עם צרכים נוספים.

 מה הבוגרות חושבות?

ענבל, הרחבת הסמכה, בוגרת תשפ"ב:
"הקורסים השונים היוו עבורי מזון ונחמה לנפש. כילדה לקויית למידה, ידע העולם שלי היה דל והלימודים היוו עבורי את ההזדמנות להרחיב את ידיעותיי והפיחו בי את הרצון לא לוותר ולו כדי להרחיב עוד בכלים אשר ביכולתם לסייע לי לעזור לילדים מתקשים."
שינה, הסבת אקדמאים, בוגרת תשפ"א:
"קיבלתי כלים ולמדתי בעצמי לא פחות מהתלמידים שאותם לימדתי. יש בי הרבה תקווה לעתיד, ציפייה ומוטיבציה להמשך דרכי המקצועית כמורה."

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*