כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > תוכניות לימודים > פקולטות > חינוך > לימודים מתקדמים > תואר שני M.Ed בחינוך ומורשת ערבית בישראל
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
<div></div>
טלפון
דואר אלקטרוני

תואר שני M.Ed בחינוך ומורשת ערבית בישראל

 
ראש התוכנית: ד"ר מוסטפא בדראן
mustafa.budran@beitberl.ac.il

"להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסייה הערבית" (חוק חינוך ממלכתי 1953). חוק זה אומנם נכתב לפני עשרות שנים אבל הוא רלוונטי יותר מתמיד. לימודי חינוך ומורשת ערבית נועדו להכשיר אותך להוראה באמצעות כלים מודרניים המתבססים על הזיקה למורשת הערבית כדי להעביר את היסודות הללו הלאה ולהכין את התלמידים שלך להשתלבות בחברה מרובת תרבויות בביטחון ובגאווה בזהותם הייחודית.

נעים להכיר, לימודי תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל M.Ed

מטרת לימודי תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל היא לאפשר לסטודנטים להעמיק, ללמוד ולחקור היבטים של המורשת הערבית שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה בתוכניות הלימודים הקיימות במערכת החינוך הערבית, תוך חיזוק זהותם התרבותית הייחודית של כל סטודנט וסטודנטית כבסיס שיאפשר להם להעמיק את מעורבותם בחיים החברתיים והכלכליים, מתוך מחויבות ערכית לרב-תרבותיות, לסובלנות ולשותפות שוויונית במדינה.

תוכנית תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית במכללה האקדמית בית ברל מיוחדת במינה בתכנים ובשילוב בין שלושת מעגלי הלמידה - מורשת, חקר וחינוך, תוך יציאה לשטח והעמקה בנושאים כגון: שפה, ספרות, היסטוריה, ערכים, סמלים, טקסים, מנהגים ואמנויות. אין דומה לה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ.
התוכנית כוללת ליווי של מרצים מומחים בתחומם ומעגנת בתוכה שלושה תחומי דעת: מורשת ערבית, שיטות מחקר ומיומנויות הוראת הידע.
הידע הנלמד עוסק בשני היבטים ראשיים - ידע אודות המורשת הערבית ומקורותיה וידע רב תרבותי שחושף את התועלת בקשר ההדדי בין תרבויות. מיומנויות המחקר מאפשרות חקר תופעות בסביבה הבית ספרית שפותח אופקים חדשים בתחומי הידע וההוראה לקידום החינוך בבתי הספר. 
הידע והמחקר המגוונים הנצברים אצל הבוגרים, מסייעים להם להתקדם בחינוך ובהוראה בבתי הספר שלהם, להפוך למומחים במורשת ערבית ובעשייה חינוכית בהקשרה, להשתלב בתפקידים בכירים, וליזום וליצור שינויים במערכת החינוך הערבית.

למה ללמוד חינוך ומורשת ערבית בישראל דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל הינו תואר ייחודי שניתן ללמוד רק במכללה האקדמית בית ברל ולא באף מוסד להשכלה גבוהה בארץ.
  • הלימודים מעודכנים למאה ה-21 ומכשירים את הסטודנטים לעידן ההוראה הדיגיטלית.
  • הסטודנטים יוצאים לחקר אתרי מורשת בסביבתם ויוזמים מעורבות חברתית על ידי פרויקטים לשימור הסביבה ואתריה.
  • מרצי התואר הם נבחרת של טובי המומחים במקצועות השונים הנלמדים בתוכנית, הם קשובים לסטודנטים ומלווים אותם במשך כל תקופת הלימודים.
  • בין הסטודנטים שורה אווירה מיוחדת של חברות, סיוע הדדי ויחסי תרבות גבוהים, אווירה הממשיכה גם אחרי שהלימודים הסתיימו.
  • סביבת הקמפוס יוצאת הדופן של בית ברל משלבת נוף פסטורלי ירוק ומבנים מודרניים המצויידים במערכת הוראה דיגיטלית, ויוצרת סביבה לימודים נעימה ובלתי נשכחת.
  • בוגרי התוכנית משלבים את הידע והמיומנויות שרכשו בלימודים בבתי הספר שלהם והתואר מקנה להם מנוף לקידום בתפקידים בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

האם לימודי חינוך ומורשת ערבית בישראל יכולים להתאים לי?

האנשים שבוחרים בלימודי חינוך ומורשת ערבית בישראל בבית ברל הם בדרך כלל:
  • אנשי חינוך מכל הדיסציפלינות השואפים להרחיב את השכלתם ואת כישוריהם החינוכיים באמצעות העשרת הידע אודות מורשת החברה הערבית ברמת התודעה האישית והחברתית, ותוך בניית קשרים בין-תרבותיים חדשים.
  • מורים ותיקים החשים שחיקה ומחפשים הזדמנות לצאת מהמסגרת המסורתית הארוכה ולהתרענן.
  • מורים מהחברה הערבית מאזור המשולש והמרכז (אם כי התוכנית פתוחה בפני כל המגזרים והאזורים).
  • כאלה השואפים להשפיע בסוגיות חינוך ומורשת ערבית בבתי הספר, בעמותות חינוכיות ובחינוך הבלתי פורמלי כמורים, כמחנכים וכחוקרים.
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:
  • אנשי חינוך ערבים בישראל, אך גם כל אדם שעומד בתנאי הקבלה ושולט בשפה הערבית, שהיא שפת ההוראה של רוב הקורסים ושפתם של חלק מפריטי הקריאה בהם.
  • בוגרי תואר ראשון B.A ו D.EB, מורים חדשים וותיקים, המעוניינים בהרחבת השכלתם האקדמית.
  • סטודנטים מצטיינים בתואר הראשון במסגרת המסלול הישיר לתואר שני.

איך לימודי חינוך ומורשת ערבית בישראל מקדמים אותי בחיים האמיתיים?

  • הבוגרים מיישמים את הידע ואת המיומנויות שרכשו בתוכנית במוסדות חינוך בתחום ההוראה הפורמלית והבלתי פורמלית.
  • חלק מהבוגרים מוצאים בתואר שני מנוף קידום בדרגות ובתפקידים עד לתפקיד מנהל בית ספר או הדרכה במשרד החינוך ואף תפקידי פיקוח.
  • כמו כן, הבוגרים יצרו לעצמם חברה חדשה של בוגרי תוכנית מורשת ערבית, הם שומרים על הקבוצה ומהדקים ביניהם את הקשר החברתי והמקצועי.

יש מלגות או מענקים?

  • התוכנית מציעה מלגת מסלול ישיר של סטודנטים/יות מצטייני תואר ראשון עם ממוצע 90 לפחות.
  • מלגות נוספות ניתנות לפי הוראות תקנון המלגות, ניתן לבדוק זכאות מול מזכירות המכללה.

איך נראית תוכנית הלימודים של לימודי חינוך ומורשת ערבית בישראל?

הלימודים מתקיימים בימי שני, נפרשים על פני שנתיים (20 ש“ש) ומשלבים קורסים הנערכים באופן מקוון.

ו… מי המרצים והמרצות שעומדים ללוות אותי?

  • ד"ר מוסטפא בדראן - ראש התוכנית, דוקטור ועו"ד, עוסק בחקר העמים, התרבויות, המורשת, זכויות האדם והוראת היסטוריה.
  • פרופ' קוסאי חאג' יחיא - ראש המכון האקדמי הערבי (לשעבר), מומחה וחוקר במדעי הסוציולוגיה.
  • ד"ר בועז לב טוב - ראש החוג להיסטוריה (לשעבר), מומחה וחוקר את החברה במאה ה-19.
  • ד"ר נאסרה מחאגנה - מומחית וחוקרת בתחום המורשת הערבית, האומנות ובתחום ההוראה בכלים ויזואליים ואקוסטיים. 
  • ד"ר סאאיד בשארה - מומחה בחינוך מיוחד ובלקויות למידה, ובשיטות מחקר.
  • ד"ר מוחמד כלף - מומחה וחוקר המוזיקה הערבית הקלאסית, העממית והמודרנית. 
  • ד"ר מוהנד מחאגנה - מומחה וחוקר במדעי המדינה והיחסים בין החברות והעמים. 
  • ד"ר וורוד ג‘יוסי - ראשת המרכז לחיים משותפים (לשעבר) וראשת המכון הערבי, חוקרת חינוך יהודי-ערבי וחיים משותפים. 
  • ד"ר מואניס טיבי - מומחה בהוראה דיגיטלית, מפתח תוכניות הוראה המכשירות לעידן הדיגיטלי.
  • ד"ר שלי שנהב - מומחית וחוקרת בתחום המורשת וביטויה, חוקרת מוזיאונים ומרכזי שימור המורשת.
  • פרופ' עלי ותד - סגן נשיאת המכללה, מומחה בלשון העברית וחוקר בתחום הבלשנות. 
  • פרופ' גאלב ענאבסה - ראש תוכנית תואר שני להוראה ולמידה: שפות במכללה, מומחה וחוקר השפה הערבית.


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*