כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
<div></div>
טלפון
דואר אלקטרוני

תואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה


ראש התכנית: פרופ' לינור הדר
linor.hadar@beitberl.ac.il


תכנון לימודים והערכה הם תחומי דעת, מחקר ועשייה השלובים זה בזה, ומשמשים מרכיבים מהותיים להובלת שינויים במערכת החינוך. יתרה מזאת, בעשור האחרון מקבלים תחומים אלה משנה חשיבות, ומופנית אליהם תשומת לב ציבורית ואקדמית בארץ ובעולם. תואר M.Ed בתכנון לימודים והערכה משלב באופן תיאורטי ויישומי הערכה ותכנון לימודים בתהליך ההוראה והלמידה. 
 

נקודת המוצא של התכנית היא ההבנה שידע וכישורים בהערכה ובתכנון לימודים צריכים להיות נחלתם של כל העוסקים בחינוך: מורים, גננות, מדריכים, מנהלים ובעלי תפקידים אחרים בבית הספר ובמסגרות חינוכיות אחרות.

החל משנה"ל תשע"ה קיבלה התכנית אישור על-ידי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לפתוח נתיב עם תזה מחקרית. התכנית מיועדת למצטייני התכנית אשר השיגו בתום שנה א' ציון מינימלי של 85 בכל אחד מן הקורסים המתודולוגיים וציון 90 לפחות בסמינריון.

למסיימי התכנית יוענק תואר .M.Ed המוכר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) ותעודת רכז הערכה בית ספרי מטעם המכללה האקדמית בית ברל.
בהסכם הרפורמה "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" אושר גמול תפקיד בהיקף של
6% לרכזי הערכה.

יתרונות התכנית

  • תכנית ייחודית המתקיימת רק במכללה האקדמית בית ברל: גם תכנון לימודים וגם הערכה.
  • התכנית עתירה ניסיון ופועלת מעל ל-10 שנים עם הסמכה קבועה של המל"ג.  החל מתשע"ה משלבת התכנית נתיב לתזה.
  • שתי תעודות: תואר שני ותעודת רכז הערכה מטעם ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה).
  • התאמת התכנים לרקע האישי של הסטודנטים ולצרכיהם המקצועיים.
  • הנחיה מודרכת (פרקטיקום) בשדה החינוך  - המקנה ניסיון מעשי רלוונטי במהלך ההכשרה.
  • יחס אישי ותומך וליווי עד לסיום בהצלחה. 
  • הכשרה לתפקיד רכז הערכה בית ספרי – המעניק גמול תפקיד בהיקף של 6% בהסכם "אופק חדש".

התכנית מתאימה לאנשי חינוך (בעלי תעודת הוראה או בעלי תעודת עובד חינוך) בעלי ציון 80 ומעלה וותק של 3 שנים.

היקף הלימודים לתואר שני בתכנון לימודים והערכה

הלימודים מתקיימים בהיקף כולל של 21 שעות (19 שעות לסטודנטים בנתיב עם תזה), במשך שנתיים.
הלימודים יתקיימו ביום ראשון (יום מלא).

מטרות התכנית

  • לסייע למורים, מדריכים, רכזי הערכה ופדגוגיה החותרים למצוינות פדגוגית גבוהה, ולהוביל צוותי הוראה והדרכה לפיתוח וליישום תהליכים בתחום תכנון והערכה.
  • לקדם שינויים חדשניים בתחום תכנון לימודים והערכה המאפשרים ליצור סביבות למידה מגוונות המכוונות להכרה בשונות.
  • להשתלב במסגרות לפיתוח חומרי הוראה-למידה ולביצוע מערכי הערכה.
  • לפתח יכולת ומסוגלות להשפיע על מערכות חינוכיות ולקדם את צמיחתם המקצועית של סגלי דרכה, הוראה, ניהול ופיקוח.
  • לקדם חשיבה ביקורתית על תפיסות, מגמות ועשייה במערכת החינוך תוך התייחסות להיבטים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים של תהליכי הערכה ותכנון בחינוך.
  • לקדם מצוינות אקדמית בתחום תכנון לימודים והערכה, באמצעות נתיב לתזה עבור מצטייני התכנית.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.