כניסה

תוכנית המהפכה במכללה האקדמית בית ברל

רוצה לקחת חלק במהפכה בחינוך? ללמוד ממומחים בתחומי החדשנות החינוכית בארץ ובעולם?
לשתף את הידע, המומחיות והיכולות שלך? להיות חלק מקהילת מומחים שתפעל לביצוע מיזמים חינוכיים בארץ ובחו"ל?
תוכנית המהפכה היא בדיוק בשבילך!


המכללה האקדמית בית ברל מובילה מהפכה בחינוך, תוך הבנה שהשינויים הגלובליים, ההתפתחות הטכנולוגית, מעמד המורה והאתגרים בעולם החינוך, מחייבים אותנו לפעול לפי תפיסות עולם חדשות בחינוך עם ראייה עתידית לשנים הבאות.

למה מהפכה?

כי "שינוי" משפר את הפרדיגמה הקיימת ואילו "מהפכה" מובילה ליצירת פרדיגמה חדשה (Thomas Kuhn). אנו בבית ברל ערים בעוצמה לפרדיגמה החדשה שמתהווה היום ברחבי בעולם – רעיונות ופתרונות עולים מהשטח ולא מונחתים "מלמעלה". לכן אנו מכוונים להוביל מהפכה – לא בבתי הספר או במשרד החינוך – אלא במסגרות הכשרת המורים.

תוכנית המהפכה

במסגרת מסלול המהפכה במכללה האקדמית בית ברל, ניתן ללמוד לתואר ראשון ושני בדרכים חדשניות ומעוררות השראה.

לימודים אקדמיים
לימודי מומחים
מאיץ המהפכה
  • קידום המיזמים של עמיתי המהפכה לצד קידום מיזמים חיצוניים.
עקרונות "המהפכה" בבית ברל
  • שינוי חינוכי מתחיל מאנשי החינוך עצמם. לכן ננסה לגייס א.נשים שמאמינים בחינוך, בעלי ניסיון רב, לצד צעירים בעלי מעוף, שבאים לעבוד, ללמוד ולחשוב ביחד.
  • תוכנית הלימודים של המהפכה תיבנה על ידי הלומדים בתהליך של שיתוף וחשיבה, ותשקף את תחומי העניין שיש לאנשי הסגל וללומדים.
  • חברי הקבוצה ילמדו להוביל שינוי, להעריך ולמדוד אותו, וישתלבו במיזמי המעבדה והמנבטה של בית ברל.
  • לתוכנית תנאי קבלה ייחודיים: אמונה ביכולת החינוך לשנות, עשייה אישית משמעותית, חשיבה מקורית ונועזת, נכונות לקחת סיכונים.
  • שיטות הלמידה תהיינה חדשניות וילוו על ידי מרכז החדשנות בבית ברל.
  • א.נשים בכירים בחברה ובמשק יחנכו את תלמידי ותלמידות המסלול.
  • הלומדים ישולבו בבתי ספר שוחרי מהפכה ויקבלו ליווי אישי בתהליך הקליטה.

מעט על הרקע הרעיוני

אלברט איינשטיין, מהטמה גנדי ותוכנית המהפכה:
אלברט איינשטיין אמר "לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שבה השתמשנו כאשר יצרנו אותן". לכן, מתוך חשיבה חדשה, ננסה להוביל מהפכה – לא בבתי הספר או במשרד החינוך – אלא במסגרות הכשרת המורים.

מהטמה גנדי אמר "היו השינוי אותו אתם רוצים להוביל". לכן מסגרת להכשרת א.נשי חינוך הפועלת כיום, אמורה לפעול על פי העקרונות שאותם היא רוצה להנחיל - לא רק ללמד חדשנות חינוכית אלא לחיות על פיה. 

אין לנו אשליה שנביא לשינוי מערכתי בתוך זמן קצר, אך בדומה למרגרט מיד, גם אנו מאמינים שקבוצה קטנה ומחויבת של אנשים יכולה להוביל שינוי גדול. שככל שהקבוצה הזו תהיה מגוונת יותר וחדורת מוטיבציה, כך היא תגיע רחוק וההשפעה שלה תהיה רחבה יותר. בנוסף, אנו מאמינים בלהציב יעדים גדולים אבל לנוע בצעדים קטנים. מחקרם של זוכי פרס נובל אסתר דופלו ואבהיג'ט בנרג'י מסביר זאת כך: "אפשר להתקדם משמעותית בפתרון בעיה גדולה באמצעות נקיטת שורה של צעדים קטנים, שכל אחד מהם חושב היטב, נוסח בזהירות ויושם בחכמה".

במילים הבאות מסיימת פרופ' יולי תמיר את ספרה "מי מפחד משוויון" והן רלוונטיות יותר מתמיד:
דור צעיר מתוסכל ומפוחד גדל היום ברחבי העולם המערבי והוא עלול להתפרץ ללא שליטה, אם לא יכינו אותו למשברים החברתיים והכלכליים שעמם הוא עומד להתמודד. המשימה החשובה ביותר של החינוך במאה העשרים ואחת אינה הצלחה במבחנים הבינלאומיים, הצטיינות במדעים או רכישת ידע וטכנולוגיות מתקדמות, אלא הכנת אנשים צעירים לעולם שהסיפוקים בו יהיו שונים מאלו של הדורות הקודמים. גם במובן זה, כמו במובנים רבים אחרים, מחנכים ומורים הם דמויות הראויות לחיקוי ובשל כך בשלים להוביל מהלכים חברתיים המצויים מעבר לגבולות בית הספר. אם נשכיל להבין את השינויים שאנו מתמודדים עמם, היכן נכשלנו והיכן הצלחנו – אולי העשורים הבאים יעמידו את המחנכים במרכז הזירה ויחזירו לחינוך, ולנו, מעט מהכבוד האנושי שאבד לנו.


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.