כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > על המכללה > על אודותינו > כתבות ומאמרים > מה קורה במכללה > לימודי המהפכה | הצטרפו לתוכנית המשנה את פני החינוך בארץ ובעולם

לימודי המהפכה | הצטרפו לתוכנית המשנה את פני החינוך בארץ ובעולם

המהפכה היא תפיסה חינוכית חדשה, שנועדה לשנות את פני החינוך בארץ ובעולם, המתבססת על חירות האדם ללמוד מתוך עניין ורצון להשפיע לטובה על סביבתו, במסגרת שיתופית ובעולם משתנה תדיר.


אנחנו מאמינים ששינוי חינוכי חייב להתחיל מאנשי החינוך, ואלו צריכים להיות בעלי מעוף, חובבי אדם ואוהבי חשיבה. תוכנית הלימודים שלנו נבנית על ידי הלומדים בתהליך של שיתוף ומשקפת תחומי עניין מגוונים. חברי הקבוצה ילמדו להוביל שינוי, להעריך ולמדוד אותו.

התוכנית מיועדת למורים, אנשי חינוך, יזמים ואנשי עשייה המעוניינים לשפר את המערכת החינוכית באמצעות פיתוח ויישום ידע חדש ומתקדם. התוכנית מציעה למשתתפים מסלולים שונים הכוללים למידה מעשית ותיאורטית, עבודה עם מנטורים מובילים בתחום ולמידה מקצועית מתמדת.

התוכנית נהגתה ומובלת על ידי אנשי חינוך מהמובילים בישראל -
  • פרופ׳ יולי תמיר - נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ושרת החינוך לשעבר.
  • יעקב הכט - מייסד החינוך הדמוקרטי ומקים המכון לחינוך דמוקרטי, יו״ר ארגון ערי חינוך.
  • אריק מנדלבאום - מנהל, מורה ותלמיד. אקטיביסט בתחומי חינוך, שיקום וטיפול בארץ ובעולם.

מה עושים במהפכה?

  1. תואר שני בנתיב לחדשנות פדגוגית - מסלול חדשני ופורץ דרך המחבר בין חדשנות חינוכית בשטח ובאקדמיה. עמיתי המסלול מובילים ומובילות בפועל מהפכה בבתי הספר ובמכללה ותקוותנו היא שהמהפכה תתפשט לכלל מערכת החינוך בישראל.
    נפגשים אחת לשבוע (בקמפוס ובזום לסירוגין) בקבוצות מגוונות בנות כ-15 עמיתות ועמיתים (אנו משתמשים בשם "עמית" כי מבחינתנו כל המשתתפות והמשתתפים בתוכנית מגיעים גם ללמוד וגם להוביל).
    לתוכנית ארבעה שלבים:
    בשלב הראשון – למידה על חדשנות בכלל ועל חדשנות חינוכית בפרט, בישראל ובעולם (כולל סיורים וקשר וירטואלי עם בתי ספר מרחבי העולם).
    בשלב השני – תכנון משותף של המיזמים שכל עמית ועמיתה בחרו לבצע – בכיתה, בלא פורמלי, בבית הספר, בארץ או בעולם.
    בשלב השלישי – יישום המיזם האישי או הצוותי בשטח.
    בשלב הרביעי – הערכת המיזם.

  2. מסלול המומחים - לצד התארים האקדמיים (ולעיתים אפילו במקומם) נדרשת מומחיות בתחום ידע – צירוף של ידע תיאורטי לצד ניסיון יישומי ויזמי. לדוגמה: מומחה בפיתוח פדגוגי ואדריכלי של מוסדות חינוך חדשניים, מומחית בטכנולוגיה וחינוך, מומחים בהובלת תהליכי שינוי בית ספריים וכדומה.
    בתוכנית המומחים פועלת נבחרת של א.נשי חינוך בעלי ניסיון רב לצד יזמים, צעירים ובוגרים, מתחומים שונים ומגוונים: הייטק, תעשיה, ניהול, ואחרים שבאים לעבוד, ללמוד, וביחד לייצר עתיד חדש בתחום החינוך.
    ניתנת למשתתפים ההזדמנות לקבל הכרה במומחיותם בתחום מסוים. המומחים יכולים להגיש מועמדות לקבלת מומחיות ספציפית והזדמנויות לשיתופי פעולה עם ארגונים וחברות במסגרת התוכנית.  

  3. תוכנית המעבדה - מתאימה בעיקר לבתי ספר ולארגוני חינוך פורצי דרך שמעוניינים לקדם ניהול ומחקר מבוסס נתונים. זאת השנה השלישית שאנו פותחים את התוכנית במכללה האקדמית בית ברל.
    הפעילות שמחכה ל"בית ספר חוקר" שיתקבל לתוכנית -
    מנהל/ת בית הספר וצוות מוביל ישתלבו בתוכנית המומחים - מפגש פעם בחודש בקמפוס בית ברל (בימים א׳ או ג׳).
    מורה-חוקר/ת (אפשר גם יותר ממורה אחת) תשתתף בתוכנית לתואר שני בחדשנות חינוכית (כחלק מתוכנית ״המהפכה״).
    פעם בחודש כל צוות בית הספר שמשתתף בתוכנית ייפגש עם חוקר של בית ברל.
    פעם בשנה נציגים של כל בתי הספר בתוכנית, יוצאים למסע לחו״ל ללמוד על בתי ספר חוקרים בעולם.


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*