רבים מאתנו תופסים את רעיון ה"חינוך" באופן מצומצם. אך התפיסה לפיה חינוך בא לידי ביטוי בבית הספר, בין כותלי הכיתה, תוך הוראה פרונטלית לשם העברת ידע, היא מצמצמת ושגויה.
חינוך הוא יותר מלימוד פורמלי
נקר סדי מוסיפה כי בחינוך יש להתייחס לתפיסות ולערכים כחלק בלתי נפרד מהלימודים. במסגרת הכשרתם מקבלים הסטודנטים במסלול לחינוך בלתי פורמלי כלים חשובים, לרבות התנסות בהנחיה אפקטיבית של קבוצות בגילאים שונים.
לימודים לתואר אקדמי
במכללה האקדמית בית ברל מתקיים מסלול ייחודי לקראת קבלת תעודה רשמית בחינוך בלתי פורמלי. מדובר בתכנית לימודים של 4 שנים לקראת תואר אקדמי. בנוסף, מקבלים בוגרי התכנית תעודת עובד חינוך ממשרד החינוך, המעניקה דירוג שכר בהתאם.
איתי, סטודנט שנה ג' במסלול, מספר כי החינוך הבלתי פורמלי תורם רבות לילדים שנחשפים אליו. להבנתו, כך מקבלים הילדים ובני הנוער הכוונה, תמיכה ומענה לשאלות שלא תמיד יש להם את מי לשאול, ושלא בהכרח יקבלו בין כותלי בית הספר.
מעגלי החינוך הבלתי פורמלי
סטודנטים הלומדים את הגישה הבלתי פורמלית מקבלים הכשרה מקיפה בשיטות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, כמו גם כלים להעברת מסרים במכלול שיטות עבודה עם אוכלוסיות מגוונות: ילדים, בני נוער, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות. בתום לימודיהם מצליחים בוגרי המסלול להגיע למעגלים חברתיים נרחבים בקהילה, ולהשפיע.
רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך והוראה במכללה האקדמית בית ברל? לפרטים נוספים הקליקו כאן
*הכתבה נכתבה במסגרת שיתוף פעולה של המכללה האקדמית בית ברל ואתר וואלה.