כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

תואר שני בהוראה M.Teach בחינוך מיוחד

מסלול עם תזה ומסלול ללא תזה*


ראש התכנית: פרופ' מיכל שני
רכזת התכנית: ד"ר ח'לוב קעואר

התכנית לתואר שני בהוראת החינוך המיוחד (M.Teach), במסלול ללא תזה ועם תזה, מיועדת להכשרת מורים וחוקרים לעתיד בחברה היהודית והערבית בתחום החינוך המיוחד. זוהי התכנית הראשונה בישראל שמקנה תואר מוסמך בהוראת חינוך מיוחד  M.Teach  (M.Teach. in Special Education)  עם מסלול מחקרי. התואר משלב תעודת הוראה בחינוך המיוחד לטווח הגילאים 6 - 21.

בוגרי התכנית יוכשרו כמומחים ביישום ידע מדעי ומחקרי בתחום החינוך המיוחד ויוכלו להשתלב בתפקידים הבאים: 
  • מחנכים ומורים בבתי ספר שונים של החינוך המיוחד המיועדים ללומדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ילדים עם לקויות למידה מורכבות או מסגרות בהן לומדים תלמידים על הרצף האוטיסטי.
  • מחנכים ומורים בבתי ספר רגילים בהם משולבים ילדים השייכים לאוכלוסיות ההתמחות.
  • חוקרים, למסיימים את התוכנית עם תזה, אשר יוכלו להתפתח בתחום החינוך המיוחד ותיסלל דרכם לקראת תואר שלישי.

למי מיועדת התכנית

  • אקדמאים ללא תעודת הוראה, בעלי תואר .B.A בחינוך מיוחד או בעלי תארים בתחומים טיפוליים קרובים כגון: פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וכן בעלי תואר ראשון ותעודת מטפל חינוכי כגון בוגרי קידום נוער וחינוך בלתי פורמלי.
  • אקדמאים בעלי תואר ראשון אשר למדו תחומים שאינם קשורים לחינוך, כגון, משפטים, מנהל עסקים, מדעים (ידרשו השלמות בתחום הדעת לפי אקרדיטציה).

מוקדי התמחות

תכנית הלימודים מציעה שלוש התמחויות לבחירה:  
  • תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית –לומדים בטווח גילי נרחב עם מגבלות בינוניות ומורכבות.
  • תלמידים עם לקויות למידה מורכבות - לומדים להם קומורבידיות בין כמה לקויות למידה והפרעות נלוות בתחומים לשוניים, קוגניטיביים, מוטוריים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים.
  • תלמידים על הרצף האוטיסטי - תקשורתי (ASD)  – לומדים המאובחנים על פני הרצף האוטיסטי, החל מתלמידים בתפקוד נמוך ועד תלמידים בתפקוד גבוה.
*פתיחת המוקדים תלויה במספר הנרשמים.

היקף ומבנה הלימודים

תכנית הלימודים הינה בת שנתיים - 4 סמסטרים. לימודים – יומיים, כולל התנסות במהלך בוקר אחד בשבוע (4 - 5 שעות) לאורך שנת הלימודים הראשונה.

ניתן לסיים את הלימודים במסלול ללא תזה (היקף של 40 שעות) או במסלול עם תזה (היקף של 34 שעות). במסלול עם תזה ישנו עיבוי של תשתית מתודולוגית וניתנת סדנה לליווי כתיבת הצעת תזה ולביצוע המחקר. 

על התלמידים בשני המסלולים לסיים את כל חובותיהם במשך שנתיים. התלמידים במסלול עם תזה הכותבים עבודת גמר מחקרית-תזה יתבקשו להגיש את העבודה לשיפוט בתום שלוש שנות לימוד (ששה סמסטרים).
מספר המקומות במסלול עם תזה הוא מוגבל והרישום אליו נעשה בתום השנה הראשונה ללימודים.  

* הענקת התארים מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*