כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

אושיות חינוך בפודקאסט - "להיות פוטנציאל ממומש"

הנגשת ההשכלה הגבוהה בישראל לסטודנטים עם לקות למידה, הפרעת קשב או מוגבלויות אחרות

עורכות ומגישות: שרונה אליאס מרכוס ואריאלה הלוינג דניאל, מרכז התמיכה והנגישות במכללה האקדמית בית ברל.
לקויות למידה והפרעת הקשב הן חלק בלתי נפרד מחיינו, ומתחום שמתגבש מדעית ומעורר שאלות רבות.
בפודקאסט הראשון בתחומו בארץ, נארח על כוס קפה את מיטב המומחים ואנשי המפתח, אשר פיתחו, עיצבו, הובילו והכשירו דורות של אנשי מקצוע וסטודנטים.
בואו לשוחח, ללמוד ולקבל כלים, אנשי מקצוע: טיפול, תקשורת וחקיקה, הורים וילדים, סטודנטים ומורים, מעסיקים ונותני שירות.
הפודקאסט הוקלט בעידוד קרן "מיטב דש".

להיות פוטנציאל ממומש - עם יעל מלצר

יעל מלצריעל מלצר הופכת ייאוש לאתגר משמעותי שנותן תקווה לאנשים עם לקויות למידה והפרעות קשב. 
מלצר הציגה במחקר שערכה שממוצע הציונים בלימודי תואר ראשון של סטודנטים עם ליקויי למידה גבוה מממוצע הציונים של סטודנטים שאינם לקויי למידה. הסיבות: הם מקבלים תמיכה מהאקדמיה ויש להם כוח רצון חזק.
יעל מלצר הקימה את מרכז הלמידה לאסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב בבית הסוהר חרמון על רקע תוצאות המחקר של ד"ר עמלה עינת וד"ר תומר עינת שמצביעות על קשר מובהק בין לקויות למידה לעבריינות. 69.95% מהעבריינים התבררו כסובלים מלקויות למידה מובהקות, בינוניות עד קשות, לעומת 10%-15% באוכלוסייה הנורמטיבית. יעל אומרת: “היום, יותר מבעבר, נפתח עבור אסירים עם לקות למידה והפרעת קשב ערוץ תמיכה שיביא גם את הספקנים והמיואשים שביניהם, לכותלי האקדמיה לתואר ראשון, שני ושלישי, ולעולם המופלא של הלמידה, שעד כה היה נעול בפניהם”. לדבריה, קו ישר מוביל בין לקויות למידה ועבריינות, גם אצל נשים וגם אצל גברים.
יעל מלצר פיתחה את מודל "פתח לנו שער לבוגרים עם לקויות למידה והפרעות קשב" לטיפול בבוגרים עם לקויות למידה וקשב ומציגה אותו כאן.

​להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >

להיות פוטנציאל ממומש - עם גיא פינקלשטיין

גיא פינקלשטיין"גיא פינקלשטיין נוהג לומר: "דרך האבנים הקשות אל החול הרך".
למידע על "תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקומות ציבוריים קיימים שהם מוסדות להשכלה גבוהה ולשירותי השכלה גבוהה שהם נותנים), תשע"ז-2016" לחצו כאן >
התוכנית "מורים ללא גבולות" עוסקת בשילוב עובדי הוראה עם מוגבלות במוסדות חינוך. בקישור המצורף תוכלו לקרוא על התוכנית, על התאמות לעובדי הוראה עם מוגבלות, על תנאי השתלבותם ושיבוצם בהוראה, ועל הליווי והסיוע הניתנים להם.

​להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >

להיות פוטנציאל ממומש - עם ד"ר אורית דהן

אורית דהןעל ספרה של ד"ר אורית דהן עם אורלי צדוק - "מִלְקוּת לְחֵרוּת: מבט אישי ומקצועי על ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז" לחצו כאן >
"התשמע קולי? סיפורי הצלחה של בוגרי אקדמיה עם ליקויי למידה", כתבה ד"ר אורית דהן עם ד"ר סוזי רוסק ואריאלה דניאל-הלוינג. למידע על הספר לחצו כאן >

​להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >

להיות פוטנציאל ממומש - עם ד"ר עמלה עינת

עמלה עינתחנהלה תמיד נכשלה, בלימודים, בחברות, בקשרי משפחה. למרות כל האמצעים והכוחות שהושקעו בה, היא נותרת אחרת, חריגה בנוף הכיתתי. מפגש עם מורה אחת עומד לשנות את עולמה מקצה לקצה. המחזה חושף את רגשותיהם של ילדים דיסלקטים ואת העוול הרב הנגרם להם, בעיקר בגין איתור מאוחר. הוא גם בוחן את הסוגיות והקשיים העומדים בפני כל המסגרות המעורבות - המשפחתית, החינוכית והחברתית. דרמה מרגשת על חינוך, התמודדות עם לקות וכוחו של היחיד לייצר שינוי. מתוך ההצגה: שיטת חנהל'ה, שכתבה ד"ר עמלה עינת >

להיות פוטנציאל ממומש - עם פרופ' מיכל שני

מיכל שני הייתי רוצה שליום אחד, אני ארגיש איך זה לקרוא כמו כולם? הייתי רוצה להיכנס לראשו של אחד מהילדים בכתה, הייתי מסתפקת אפילו ליום אחד בלבד, רק פעם, כדי שארגיש איך זה." (דנה) מתוך הספר: מה קורא לי, שכתבו פרופ' מיכל שני ורות יצחקי.
אוריינות בשפת האם, בהרצאה המוקלטת של פרופ' מיכל שני, בקטלוג החינוכי של משרד החינוך.

להיות פוטנציאל ממומש - עם ד"ר ורדה שרוני

ורדה שרוני

התעוררי - השיר של יעל שרוני, בתה של ד"ר ורדה שרוני (מילים: בהשראת שיר השירים | לחן: יעל שרוני | קליפ, עריכה, בימוי וצילום: נועם שוגונובסקי).
יעל שרוני היא אמנית, מוזיקאית, רקדנית מחול אפרו-מודרני ומתופפת מקצועית על כלי הקשה. סיפורה מתחיל בבתי ספר למחול, במגוון סגנונות ריקוד. אחרי הצבא, נחשפה ונסחפה לעולם הריקוד והתיפוף המערב אפריקאי ולסצנה האפריקאית בישראל – בה היא לוקחת חלק.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*