עדי בינס, ד"ר
ראש תוכנית המצוינים. חוקרת בתחומי מדיניות רב-תרבותית במערכת החינוך, מדיניות הגירה וסוגיות של זהויות בישראל – יוצאי אתיופיה, ערבים, חרדים, עולי ברית המועצות וזרים. מאמינה שמפגש בין אנשים סקרנים ופתוחים הוא הבסיס לכל עשייה ערכית, חברתית וחינוכית. וכשאנחנו כאלה בעצמנו, כל השאר – חינוך, מנהיגות ושינוי חברתי, צומחים באופן טבעי מתוכנו.
- ראש תוכנית המצוינים "מעוף" ורג"ב
- מרצה בפקולטה לחברה ולתרבות ובפקולטה לחינוך ביחידות – ניהול ארגוני חברתי, החוג למדעי החברה ואזרחות, קידום נוער וקרימינולוגיה.
- ושבת ראש ועדת ההיגוי של המרכז לקידום חיים משותפים
- תפקידים קודמים: ראש החוג למדעי החברה ואזרחות, ראש מגמה למנהל ולמדיניות ציבורית וראש התכנית לפיתוח ארגוני ויישוב סכסוכים.
- רב-תרבותיות: מדיניות, תפיסות ופעולות
- מדיניות הגירה
- זהות ושייכות
- קליטת מהגרים במערכת החינוך
- ארגוני חברה אזרחית
- מדיניות ציבורית
- רב-תרבותיות וחינוך
- מדיניות הקליטה בישראל
- ארגונים בחברה האזרחית
- תהליכי קבלת החלטות
- שינוי והמשכיות בחברה הישראלית
- מנהל ומדיניות ציבורית
- קריאה ביקורתית
- סמינריון: תכנון, ביצוע והערכת מדיניות במערכות חינוך
- חוקרת וסוכנת שינוי בפרויקט CHANGE במסגרת HORIZON 2022 בהובלת החוקרת הראשית ד"ר חנה חימי.
- חברה בוועדה לענייני סטודנטים (הפקולטה לחברה ולתרבות) וחברה במעבדת מחקר של המרכז לקידום חיים משותפים.
- פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת בתחום מדיניות ותפיסות כלפי מהגרים במערכת החינוך.
- מנחת קבוצות הדברות של קבוצות בקונפליקט ובעלת תעודת הוראה במדעי החברה ואזרחות.
-
Binhas, A. (2020) "Differences between schools in implementing an immigrant-integrating policy", Immigrants and Comparative Education, Editor: Prof. Zehavit Gross, School of Education, Bar Ilan University, Israel, Brill Publication. pp: 166-188. - Binhas, A. & Cohen, N. (2019) "Policy entrepreneurship and Anti-racism Organizations" Policy Studies, pp: 1-19.
- Binhas, A. & Yakhnich, L. (2019) "You have to start from scratch and you need someone by your side": Perspectives of parents and teachers on immigrant students' adaptation to school, International Migration, 57(5), 252-270
- Binhas, A. & Arbel-Ganz, O. (2019) "Do Institutions Matter in the Age of Governance? The Jewish Agency as a Metaphor" Israel Affairs, pp: 186-203
- Binhas, A. and Sabbagh, C. (2019) Immigration Policy Vis-à-vis Teachers' Perceptions of Immigrant Students: The Israeli Case, Multicultural Education Review, April, 2019
- Moskovich, Y. Binhas, A. (2016). The Worker's Hotline in Israel: Simultaneous counterculture opposition and collaboration. Comparative Sociology. Volume 15 (2): 206-231.
- Binhas, A. (2016). Are you being served? The Role of the Jewish Agency in Policymaking Processes and its Effect on Immigrants from Ethiopia in the Early 1990s. Israel Affairs, 22 (2), pp: 459-478.
- Moskovich, Y. and Binhas, A. (2015). NGOs helping immigrants: an Israeli case study of counterculture. International journal of Sociology and Social Policy volume 35 (9-10): 635-648.
- Moskovich, Y., & Binhas, A. (2014). Innovative policymaking resulting from political pressure from three non-governmental organizations: An Israeli case study. The Innovation Journal: Public Sector Innovation Journal, 19(3), 1-18.
- בינס, ע. וארבל-גנץ, א. (2015) צריך שניים צריכים לטנגו: נקודת מבט מוסדית על ממשלות ישראל והסוכנות היהודית בתחום מדיניות הקליטה. פוליטיקה, 24, עמודים: 64-94 (פרסום באוניברסיטה העברית)
Sinai, R., Binhas, A., & Rockoff, Y. (2012). Toolkit for Immigrants in Serbia. Prepared by the JDC Center for International Migration and Integration (CIMI), for IOM Serbia (published in English and Serbian).
יועצת אקדמית של דו"ח בנושא מורים יוצאי אתיופיה. הדו"ח: רן, ע. (2017) "הכשרת מורים יוצאי אתיופיה ושילובם במקצועות ההוראה ל. יוספסברג בן-יהושע (עורכת) תל אביב: מכון מופ"ת.