בית שכונה חברה - בית ושכונה
שם פריט | בית ושכונה |
מחבר | לחמן, חיה |
מחבר שותף | ברקוביץ, איריס |
סוג פריט | נושא מעובד, יחידת הוראה |
תיאור | יחידה העוסקת בנושא: בית ושכונה וכוללת שירים העוסקים ביחסים הבין אישיים של דמויות ומאירים את היחסים והזיקות בין אדם וסביבתו הפיזית. בשירים ניתן לזהות מערכות יחסים מורכבות במישורים רבים, כמו: שייכות, אהבה, שנאה, אחריות, הערכה, כבוד, תלות הדדית, מחויבות, ויתור, יריבות ותחרותיות, איפוק, קנאה, השלמה, דאגה לצרכים אישיים ולצרכי הזולת או התעלמות מהם. היחידה עוסקת במעגלים שהולכים ומתרחבים: חיים בבית משותף, בשכונה, בעיר או במדינה ועוסקת בטווח היחסים הרבגוני שניתן לזהות כבר בתא המשפחתי המצומצם. ליחידה מבוא ובו רציונאל הנושא ומטרות היחידה וסיכום. הנושא משפחה, בית ושכונה הוא חלק מתכנית הלימודים "מולדת, חברה ואזרחות". רשימת השירים ביחידה: בסוד ציפור ושיר / אגמון דוד ; מבעד חלוני / אגמון דוד ; שלום לביתי הישן / אדר תמר ; עולה במדרגות הביתה / אטלס יהודה ; אני וסימון ומואיז הקטן / בנאי יוסי ; עשר קומות והרבה חלונות / גילאור חיה ; ילד אחד משותק / גילברט- אבני עופרה ; מי אומר לי בוקר טוב / זיו רבקה ; בבוטן גרו שתי שכנות / זרחי נורית ; הבית עם המדרגות העגולות / כהן אסיף שלומית ; איקליפטוס / נאור לאה ; מחבוא לאוצרות / נאור לאה ; אני אוהב את השכונה / קאלו מאשה ; איתן / רביקוביץ דליה ; אצלנו בחצר / שמר נעמי. |
תחום / נושא | חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – חינוך למשפחה חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – חינוך לערכים חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – מיומנויות חברתיות חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – מעורבות קהילתית חינוך חברתי וחנוך בלתי פורמלי – שוני ושוויון חינוך לתרבות הפנאי חינוך לתרבות הפנאי – תרבות הפנאי כישורי חיים כישורי חיים – יחסים בין-אישיים כישורי חיים – פתרון בעיות כישורי חיים – קבלת החלטות מולדת חברה ואזרחות מולדת חברה ואזרחות – אדם וחברה מולדת חברה ואזרחות – היבט חברתי מולדת חברה ואזרחות – הישוב והאזור מולדת חברה ואזרחות – השכונה מולדת חברה ואזרחות – חיים בחברה אחרת מולדת חברה ואזרחות – מדינת ישראל – המולדת שלנו מולדת חברה ואזרחות – מיומנויות מולדת חברה ואזרחות – שכנים – לימודי דו קיום ספרות ספרות – שירה לילדים ונוער |
כיתה | כתה ב כתה ג כתה ד |
מו"ל | מכללת בית ברל, המרכז לתכנון לימודים |
הערות | היחידה מתאימה להוראה במסגרת הנושא השנתי של שנה"ל תשע"ד – "האחר הוא אני" |