הספר - חברו הטוב של האדם
שם פריט | הספר – חברו הטוב של האדם |
מחבר | ברקוביץ, איריס |
סוג פריט | נושא מעובד, יחידת הוראה |
תיאור | היחידה עוסקת בחשיבות עידודם של ילדים להרבות בקריאה. היחידה פותחת במבוא המסביר את היתרונות הרבים בקריאת ספרים, פיתוח פעילויות המפתחות כשירות לשונית ויצירת סביבה לימודית מעודדת קריאה. בפתיחת היחידה שני שירים העוסקים בעולם הספרים בלוויית פעילויות לדיון ולמחשבה. השירים הם: לקרוא ולכתוב / ע. הלל ; בספרים קורים דברים נהדרים / לאה נאור. בגוף היחידה הצעות לפעילויות הבנויות בחטיבות גדולות שביניהן יש סדר כרונולוגי: פעילויות לטרום קריאה – מתמקדות בכריכה ובפרטים שניתן ללמוד ממנה אודות הספר (כותרת, איורים, סופר ועוד). פעילויות למהלך הקריאה – מתמקדות בפענוח תוכן הספר, הבנת מסריו ומשמעויותיו (רקע, עלילה, תבנית סיפורית, דמויות). פעילויות לסיום הקריאה – מאפשרות לקורא להביע את התרשמותו כלפי הספר (המלצה, קריאה משותפת של הורים וילדים, הערכת הדמויות בסיפור) ופעילויות יצירתיות שונות (הכנת פרסומת לספר, קומיקס, תקציר ועוד). |
תחום / נושא | לשון, הבעה והבנת הנקרא לשון, הבעה והבנת הנקרא – אוריינות לשון, הבעה והבנת הנקרא – הבנת טקסטים לשון, הבעה והבנת הנקרא – הוראה/למידה-קריאה לשון, הבעה והבנת הנקרא – הרגלים ואסטרטגיות בפענוח טקסטים לשון, הבעה והבנת הנקרא – טיפוח האוריינות הלשונית לשון, הבעה והבנת הנקרא – לשון-אוצר מילים לשון, הבעה והבנת הנקרא – סוגות (ז'אנרים) לשון, הבעה והבנת הנקרא – עידוד קריאה לשון, הבעה והבנת הנקרא – רכישת קריאה לשון, הבעה והבנת הנקרא – תהליכי קריאה אורייניים ספרות ספרות – סוגים ספרותיים ספרות – ספרות ילדים ונוער ספרות – שירה |
כיתה | כתה ב כתה ג כתה ד כתה ה כתה ו |
מו"ל | מכללת בית ברל, המרכז לתכנון לימודים |