שי עבאדי | מלכי טסלר | סנדרה גבריאל אורס
שי עבאדי | מרקוזה, פונטורמו ואני
מלכי טסלר | ילדה נופלת לשמלה
אוצר: אבי לובין
בתערוכתה החדשה מציגה מלכי טסלר ציורים וקטעי אנימציה קצרים מהשנים האחרונות. ציוריה של טסלר מתאפיינים בצבעוניות עזה, בסגנון ילדותי ובשימוש בחומרים פשוטים כמו טושים, פנדה, עטים ומדבקות. אלה ציורים גרוטסקיים, מופנמים ופרובוקטיביים, רוויים בהומור, במלנכוליה ובמיניות. טסלר בוחנת בהם את היחס לגוף הנשי והילדי ושאלות של טאבואים ונורמות מיניות, אלימות ואהבה.
קטעי האנימציה כוללים סצנות קצרות בטוש על נייר, שמציגות פעולה אחת בתנועות פשוטות שלעתים מסתבכות – אישה שבולעת דג שלם, ילדה שנופלת לתוך שמלה, נערה ששותה מיץ כחול באמצעות קש, המיץ עולה לה לראש והופך אותו לכחול, או אישה מעשנת סיגריה והעשן שיוצא ממנה מתפתח והופך למניפה. אלה סצנות שאין להן בהכרח הגיון נרטיבי או לוגי והן פועלת בסגנון זרם התודעה, בהשפעת סרטים כמו "פנטסמגוריה", סרט אנימציה צרפתי מ-1908 שנחשב לסרט ההנפשה הראשון בתולדות הקולנוע.
סנדרה גבריאל אורס | אֶתֶר
אוצר: אבי לובין
גוף העבודות החדש של סנדרה גבריאל אורס כולל עבודות בדים וסיבים שעשויות מחומרים טבעיים מהצומח ומהחי, במלאכת יד מסורתית ובעמלנות רבה. אורס מתנסה בטכניקות עבודה שונות, בשיטות צביעה ובמרקמים מגוונים. היא יוצרת הדפסים ידניים ומשלבת את הבדים עם חומרים טבעיים נוספים כמו קרמיקה, עץ וצמר גמלים.
אורס אורגת ושוזרת חומרים בהשפעת טכניקות מסורתיות שמגיעות מתרבויות שונות כמו זו של יפן או צפון אפריקה. בדרך עבודתה היא מייצרת שורה של פעולות טקסיות, שואפת למפגש בין הגוף לחומר ומתייחסת לבד כאל אובייקט אנימיסטי בעל סגולות שמשמשות גשר ליצירת יחסים בין האדם לטבע. כך, למשל, היא משתמשת בצביעת אינדיגו טבעית, שבה איכות הצבע תלויה ברווחתם של חיידקים החיים בתוך בור הצביעה וזקוקים לטיפול יומיומי.
עבודותיה של אורס תלויות בחלל בצורה שמייצרת מחיצות ומרחבים אינטימיים שמאפשרים להתקרב לבדים, מזמינה את המבקרים לחוויה חושית, רגשית ורוחנית ויוצרת פתח למפגש עם מה שלא ניתן לראות.