כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > תוכניות לימודים > פקולטות > הפקולטה לחינוך > תואר ראשון > מסלול הגן - לימודי הוראה וחינוך לגיל הרך

מסלול הגן - לימודי חינוך לגיל הרך - לידה עד שש


​​​​​​​​​​​​ראש המסלול והחוג: ד"ר ענת בן שבת
anat.ben_shabat@beitberl.ac.il

תמיד הרגשת שעבודה עם ילדים בגיל הרך היא אחת המאתגרות והמתגמלות ביותר שיש? אנו מזמינים אותך ללכת בעקבות תחושת הבטן שלך לעבר הקמפוס הכי יפה בארץ, לקבל את הידע התיאורטי העדכני בתחום (קורסי פסיכולוגיה, חשיבה יצירתית, פדגוגיה חדשנית…) בשילוב התנסות מעשית עם ילדים כבר מהשנה הראשונה ללימודים (סדנאות אומנות, רובוטיקה, סימולציות…) וליווי מקצועי ומסור, שיהפכו אותך לדמות משמעותית בעיצובו של ילד בשנים הקריטיות ביותר להתפתחותו. 

נעים להכיר, המסלול לחינוך הגיל הרך.

אנו מאמינים כי השקעה בגיל הרך היא השקעה בעתיד טוב יותר של החברה בישראל, והשקעה במחנכות ובמחנכי הגיל הרך היא הדרך להשיג זאת. במסלול לגיל הרך במכללה האקדמית בית ברל שואפים לטפח דור מצטיין של מחנכים ומחנכות בעלי תפיסה ערכית, יכולת ליזמות ולהנהגה, יכולת הכלה, וטיפוח אינטליגנציה רגשית ביחס לכל באי הגן, על צרכיהם הייחודים.

הלמידה נעשית באמצעות הכשרה בפדגוגיה חדשנית המורכבת מסדנאות ומקורסים בתחומים כגון: פסיכולוגיה, יצירה, שפה, חינוך מיוחד, תרבות ועוד. במקביל לכך, הסטודנטים מקבלים הכשרה קלינית להוראה שכוללת התנסות מעשית לאורך כל שנות הלימודים במגוון מסגרות חינוכיות לילדים (מגיל לידה ועד גיל שש), כל זאת בליווי של מרצים ומדריכות מנוסים וקשובים.
שיטת הלימוד הייחודית למכללה האקדמית בית ברל מטפחת דור של מחנכים בעלי מסוגלות לפעול בסביבות למידה מגוונות ועתירות טכנולוגיה, תוך יכולת לחנך לערכים ולהקנות לילדים ידע, ומיומנויות שנחוצים להתפתחות בריאה ומאושרת.

הלימודים לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך נמשכים ארבע שנים, במהלכם כל סטודנט יכול לבחור להתעמק באחד משני מוקדי למידה ייחודיים: אנגלית בגן או חינוך ברוח הגישה המונטסורית בגן הילדים. עם סיום הלימודים, בוגרי המסלול מקבלים תואר אקדמי ראשון - בוגר בהוראה (B.Ed) ותעודת הוראה לגן. 
במהלך השנה הרביעית ללימודים ניתן להשלים סטאז' של משרד החינוך שבסופו מקבלים רישיון הוראה. 
לא מעט מהסטודנטים והסטודנטיות שלנו מתקבלים לעבודה בגן כבר במהלך הלימודים. כך שהסטודנטים  מתחילים את דרכם בעיקר עם תשוקה ואהבה לתחום, אך מסיימים אותה כמחנכים המקצועיים, הרגישים והטובים ביותר בישראל.

למה ללמוד במסלול לחינוך הגיל הרך דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • המכללה האקדמית בית ברל מציעה התנסות מעשית במסגרות חינוכיות החל משנה א‘, הכוללת הכשרה בסדנאות הסטאז' ובחממות סטאז' בערים שונות.
  • כל הגננות המכשירות שלנו עברו קורס גננות מכשירות, חונכות ומלוות, והן יודעות להוביל את הסטודנטים במקצועיות ובביטחון להצלחה.
  • רק בוגרי המסלול שלנו מקבלים תעודה נוספת בהתמחויות בחינוך ברוח מונטסורית או בהוראת האנגלית בגן לבחירתם.
  • הסטודנטים עוברים סימולציות רבות ומגוונות כהכנה להתמודדות עם אתגרים אמיתיים בשטח (הורים, צוות, פיקוח).
  • המסלול מעודד סטודנטים להציע ולבצע יוזמות חינוכיות מקוריות במכללה ובשדה ההוראה.
  • הסטודנטים שלנו נהנים מהכנה לריאיונות קבלה לעבודה ובנוסף מסיוע בקשר עם המפקחות ובהשמה לעבודה בגנים.
  • הקמפוס הפורח, רחב הידיים והיפה של בית ברל הוא כנראה אחד הקסומים בארץ, הקרקע המושלמת לאווירה סטודנטיאלית פורה ומרגיעה.

האם התוכנית יכולה להתאים לי?

האנשים שבוחרים בלימודי תואר ראשון בחינוך לגיל הרך במכללה האקדמית בית ברל הם בדרך כלל:
  • אנשים שתמיד חלמו לעבוד עם ילדים ועכשיו מחפשים את המקום הטוב ביותר להגשמת החלום.
  • כאלה שהיו להם מורה או גננת מעוררות השראה אשר בעקבותיהן בער גם בהם הרצון לעסוק בהוראה.
  • אנשים יצירתיים, רכים, סובלניים, סקרנים, בעלי כושר מנהיגות שפשוט אוהבים ילדים ורוצים לממש את האהבה באמצעות כניסה למקצוע משמעותי ומתגמל.
  • נשים. זו עובדה סטטסטית לגבי מקצוע הגננות בכללי. כך שאם אתה גבר שקורא את זה, נשמח מאוד שתצטרף גם לסמסטר הקרוב:)
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:

איך זה מקדם אותי בחיים האמיתיים?

מספיק לצפות במהדורת החדשות פעם אחת כדי להבין כמה ישראל צמאה וזקוקה לגננות וגננים טובים.
כרגע מרבית העוסקים בתחום הגננות הן נשים, רבות וטובות מתוכן, הן הבוגרות שלנו ש"נחטפות" לעבודה על ידי מפקחות גני הילדים אשר מתארות אותן כבטוחות בעצמן, מכירות את תכניות הלימודים לגן הילדים של משרד החינוך, בקיאות בפדגוגיה עדכנית ובעלות שיקול דעת מושכל לגבי ארגון ועיצוב סביבת הגן בהלימה למאפייני הלומדים במאה ה-21.

איך נראית תוכנית הלימודים ביומיום?

  • הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך לגיל הרך מתקיימים בין 3 - 4 ימים בשבוע, מתוכם יומיים של התנסות קלינית בגני הילדים בבקרים, שלאחריה יתקיימו לימודים תיאורטיים.
  • חלק מהקורסים הם קורסי תפ"ר (משלבים תיאוריה ופרקטיקה) ויתקיימו בימי ה' בבוקר, פעם בקמפוס ופעם בגנים לסירוגין, בשילוב הגננות המכשירות שיתרמו מניסיונן בנושא. 

אוקי, זה מדבר אליי. רק מה תנאי הקבלה?

מה לגבי המרצים והמרצות שילוו אותי?

סגל המרצים והמדריכות הפדגוגיות שלנו מקצועי ביותר, מנוסה, קשוב, רגיש ומכיל וילווה אותך עד להצלחה!
  • ד"ר ענת בן שבת – ראש החוג והמסלול לחינוך בגיל הרך, עיצוב הסביבה החינוכית בגן, הכרת מסגרות חינוכיות לגיל הרך, הדרכה פדגוגית.
  • סיגלית אבירם בריל – ברית הורים-גננות, היבטים התפתחותיים וחינוכיים בספרות ילדים.
  • ד"ר שולמית ביסמנובסקי – ארגון, ניהול ומדיניות בחינוך בגיל הרך, סמינריון, התנסות במעונות לגילי לידה עד 3.
  • מלי ליבוביץ – מעשה ההוראה, הדרכה פדגוגית.
  • ד"ר מאיה אייזנברג – שירים לחג ומועד, מרחבי העשייה המוסיקליים בגן.
  • זהר סיטנר – אומנות בגן הילדים.
  • ד"ר ירדן קדר – רב תרבותיות בגן, ניצני אוריינות ורכישת השפה.
  • ד"ר טליה קונסטנטין – ניהול צוות בגן, איתור וקידום ילדים בסיכון, הדרכה פדגוגית, הדרכה וליווי במרכז התמיכה.
  • ד"ר טלי יעקובי – חינוך לבריאות בגיל הרך, חוקרים ויוצרים.
  • ד"ר יעל קסנר ברוך - הגננת כמנהלת גן, יזמות חינוכית בגן הילדים, הדרכה פדגוגית.
  • ד"ר נטע רבהון דמתי – פסיכולוגיה התפתחותית, התפתחות רגשית חברתית, קוגניטיבית ופיזיולוגית.
  • ד"ר ענבל שמיר – סמינריון חקר ההוראה בגן.
  • ד"ר חיית שחם – חשיבה מתמטית לגיל הרך.
  • חפצי ברוגל – חשיבה מדעית בגן, חשיבה מתמטית לגיל הרך, הדרכה פדגוגית.
  • אורה צימרמן – תיאטרון בובות.
  • רונית אטינגר – חוקרים ויוצרים, תיאוריות האומנות.
  • ד"ר יעל בלבן – גישה לספר והתפתחות הקריאה בקרב פעוטות.
  • ד"ר שי מנשה – התפתחות המוח.
  • ד"ר שגית מור – חגים ומועדים בישראל הרב תרבותית.

 
 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*